AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
48.443

325/328/M3 VS Pappas 940 Turbo

Sida 12 av 15
MrVain>> Hade du kikat på denna länk Länk
hade du sett att Mr Lovers tider var tagna från denna länk, dvs tider från test i Sport Auto.

En S3:a behöver 32,8sek till 200 Km/h enligt detta test Länk Enligt ditt eget uttalande är en S3:a snabbare än en S4:a 2,2t...

Jag tvivlar inte på att du får 23-25sek när du mäter mot hastighetsmätare, varvtal, utväxling, klocka m.m. Men frågan är hur tillförlitlig denna tid är.. Jag tror inte du heller tror på att min steg1 T4:a klarar av 0-200 på ca 23,5-24 sek, vilket faktiskt hastighetsmätaren antyder..

T4 -99
hu
96
huggarn
BMW 328i -95 The Black Pearl
MrVain: ja det var ju synd att ja "gled" av vägen med 328:an, får väl se vad det blir för bil nu..

Du kan ju alltid raca mot den röda M3:an får vi se vad som händer där =)
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Vad jag ser i din länk så står det 0-200 på 34 sekunder?
det är långsammare än både S2/S3/S4

Länk
Race i Hälsingland!
Men snälla MrVain en orginal RS2 gör 0-200 på 23 sek. Den är både lättare och har fler hk än din S4. Tror du att du får 280 hk av ett chip, dvs 60 hk? Som sagt har en vän som hade en S2 den fick inte några 60hk vid byte av chip. Det är massor som skiljer motorn i en S2 och en RS2. Snälla...
MrVain:

en 328 gör 100-200 på 26sec eller vad de har sagt.. INTE 0-200.

Och ja, du är en lögnare om du säger att din S4a med enbart chip gör 0-200 på 23 sec. Specielt som du nu säger: 0-220 på 23 sec. Synd att du bor en bit bort, hade mer än gärna ställt upp och kört mot dig eftersom våra bilar är lika snabba..
Seså nu ska vi inte kalla varann lögnare.

Jag fick för mig att det diskuterades 100-200km/h, inte 0-200km/h (?).

Fast`n Loud Turbo Proud.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hahahahahahaha.

Jag ser att du är uppe i varv Per....

100-200 på 12.8 ska de vara:)

MVH: Henrik

///M3
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
M femman då tycker jag du ska kolla upp det lite hur mycket ett chip ger i dessa bilar...

och sååå mycket skiljer inte RSans motor från dom övriga S modellerna.

Och hur kan jag ljuga om jag bara säger det klockan visar?
hade inte bilen vart avställd för vintern så hade jag tagit film kameran och filmat när jag kör dessa repor, btw 23 sekunders tiden för RSen är väll tidnigs tider, skulle man klocka den men tidur efter räknaren skulle den säkert visa lägre tider pga missvisningar den med.

Länk
Race i Hälsingland!
Audis mätare är faktiskt rätt ökända glädjemätare.

Mr Vain. Du som ville ha andra källor. Här är en från Superstage...en chippad S2. Inte så imponerande om du frågar mig.

Audi S2 coupe -93 280 hk 440 nm 1660 kg 5.9 kg/hk
15,00 s/164 km/h
Henke: Har du kört på 12.8? Riktigt bra isf! :P
Flåklypa: Det stämmer. En polare hade en S4 2.2T som visade alldeles för mycket på hastighetsmätaren.

En annan polare hade en Audi 80 2.8Q Avant. Den fick vi upp i 255km/h på mätaren :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Har klockat min chippade S6:a (2,2T) med en passagerare från 100 (ej flygande start) till 200 på 15 sek. Vad detta innebär i verkligheten har jag dock ingen aning om. Har provat hastighetsmätare också med GPS. Den visade 97 km/h när mätaren visade 100. Kanske inte tillför så mycket i debatten men ni får då nåt mer att dissa ;-)
Jag har kört mot en chippad + system S6 2.2 med min gamla 328 och den hade jag inte mycket att sätta emot....gick bättre än jag trodde faktiskt. Däremot blev jag besviken på S4 4.2
arthurdent:

Det e najs, då åker du ifrån nya S6an som har 340HK.. Blir ju bara bättre och bättre detta.. haha :)
Otroligt meningslös tråd.

Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Perran_ på NA (Nordicaudi) finns ett program som räknar ut den egentliga hastigheten efter man matat in däck och fälg dimensioner och varv på varvräknaren, enligt den visar min mätare 5km/h för mycket. Thats it

här är länken = Länk

och tiden jag fick har jag kört enligt varv räknaren då fick jag 25sek

Länk
Race i Hälsingland!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
..och hur mycket felvisning räknar den med att hastighetsmätaren på din bil har då?

ALLA bilar visar några procent för mycket i förhållande till verklig hastighet, det är nämligen säkerhetsmarginalen som biltillverkaren lägger in eftersom det är förbjudet att sälja bilar som visar för lite i förhållande till verklig hastighet.

Räkna med mellan 3 och 10% felvisning även om bilen har rätt däckdimension!

I övrigt kan jag bara hålla med Carlén!!!!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Johan B
varvräknaren räknar man på.. inte hastighetsmätaren
och enligt progget visar min hastighets mätare 5 km/h i 100km/h

Länk
Race i Hälsingland!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...och vad är det som säger att din varvräknare inte visar fel?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
suck.. ja den måste ju inte visa mindre iaf om det har nån betydelse som du säger att hastighetsmätaren måste.

Länk
Race i Hälsingland!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.