|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har ett litet poblem. Köpte en sån där innerbackspegel med inbyggda lampor i men jag kan ju inte koppla den direkt till batteriet. Är inte så duktig på el så det kanske e lika bra att lämna in den. Ingen som har gjort något liknande? Han jag köpte den av pratade om att man nog kunde ta ström ifrån check-panelen men när jag kollade så var det en j***a massa kablar där och man vill ju inte chansa och kanske ta fel. | |
|
Jag tog strömmen någonstans ifrån tändningslåset. Finns konstantström där. Fick dra en tunn kabel hela vägen upp under listen till a-stolpen och ut under innertaket. Lite pill. Bilr garanterat enklare att ta ström från check-panelen, men jag vågade inte/tyckte det var värt besväret att dra separat ström. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Ok, tack för tipset, men hur vet man vilken kabel man ska skarva ihop med då? För ja antar att det är så man gör eller? Klipper av en kabel med konstantström och tejpar ihop med kabeln till belysningen? |
|
|
Du får mäta dig fram med tex. en multimeter. Där du hittar 12V med tändningen avslagen är det bara att ta. Det finns kabelskor som du sticker in din kabel i, i vilken det sitter en liten kniv i som tränger igenom skyddshöljet på strömkablar. Vet inte vad dessa kallas, men kanske "strömtjuvar"?? De är smidiga att använda i sådana här fall... (Ingen jättebra beskrivning ovan, hoppas du fattar) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Ok, jodå jag fattar. Tackar =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.