|
|
|
|---|---|
|
Jag är valet & kvalet om jag skall köpa mig en 320 eller en 325. Vad är skillnaden på dessa bilar förutom motor/drivlina? Så vitt jag vet skiljer bromsskivor-trummor bak & att 325:orna har någon extra krängningshämmare av något slag. Vad stämmer? | |
|
jadu det kan man säga ...det står helt still i min hjärna..men jag fattar vad du menar... ///325/// |
|
| ja det beror på vad 325an e utrustad med min e en 325 im 89a den har m inredning m chasi 25%DIFF stora m paketet stora färd datorn svart inner tak el hissar c lås start spärr det fins inte på en original 320 eller? | |
|
Ok, min fråga var kanske luddig. Vad är skillnaden på en orginal 320, utan någon extrautrustning jämfört med en motsvarande 325? Som tidigare sagt, vad som är skillnaden förutom motor/drivlina. |
|
|
Det du nämner och att 325 har något grövre stötdämpare. 320 är en glidarbil. Inget för aktiv körning, tycker jag i alla fall. Mr C |
|
| ne håller me allmänt SLÖ!!! | |
| Extra krängningshämmare? Möjligtvis grövre sådana. Det finns även 320 med skivor bak och vad jag har förstått så sitter dem på 88+ men det kan ha varit xtrautrustning. Mitt råd är köp 325an den är mkt piggare och inte så mkt törstigare, en underbar bil för nästan inga pengar. | |
|
Så skillnaderna är med andra ord: 325:an har grövre krängningshämmare fram/bak 325:an har grövre dämpare runt om 325:an har skivor bak orginal Säg att jag skulle vilja utrusta en 320 med 325:ans utrustning ovan. Passar allt att ta från en 325:a? Ps. 320 har ej skivor orinal, det måste varit ett tillval Ds. |
|
|
varför inte köpa en 320 med en 2,5lit motor? blir ju ändå som en 320 i försäkring! sen utrustar du din 320 med typ bilstein stötdämpare och fjädrar, hittar begagnade billigt. Då har du en 320 som är roligare/billigare än en 325:a |
|
|
Bakre dämparna är likadana. Fjäderbenen fram på 325 har diameter på 51mm medans 320(eller var det bara 318 och 316 ?) har 45mm. Att byta från trummor till skivor bak är nog inte värt mödan. Varför inte köpa en 325a direkt? På 325iX är även styrservo och ABS(speciellt program mer anpassat för löst underlag) standardutrustning. Nyström: Det är inte så lätt att hitta beggade bilstein eller koni som är fräscha till ett bra pris. Om man skulle hitta det så handlar det ganska mycket om tur, intensivt sökande och framförallt tålamod. Fullställ: Jag är intresserad av din E30. Har du bilder och info så får du gärna maila mig det tillsammans med ett pris. Ha det! |
|
|
Jag funderar på att köpa en 320 då försäkringe för en 325 på mig blir orimligt hög. Därför undrar jag om det med relativt enkla medel går att få samma köregenskaper i en 320 som i en 325 förutom motorn. Stoppar man sedan i en 325 motor i en 320 får man väl en rappare bil jämfört med en bil med orginal 325 pga. utväxlingen i bakaxeln? O på köpet får man något lägre topphastighet, men vad gör det när man ändå bara kör 139 km/h på motorvägen. Det jag skrev ang. krängninshämmaren, är det något som vet svaret på den frågan med? Tack för hjälpen, ni som svarat. |
|
|
Jag har en 320iK med 2.5l maskin -88. Min har skivor bak men ingen servo, eller ABS. En eftermonterad sänkninssats räcker gott och väl för att riktigt underhållande, tycker dock den är slapp i röven trots nybytta bakvagnsbussningar men det råder ett par nyinhandlade ställbara koni bot på :). Fick ge 1150:- för dem med frakt, beg. men oanvända i kartong. Originalstolarna är inte de roligaste när det håller i lite i svängen så rekommenderat är att skaffa en med sportstolar eller montera in ett par själv. Jag håller på att pula i ett par M3 E36 stolar i min, kommer sitta gjuten. Servon saknar jag inte alls, trots 225:or 17" fram så behöver man inte vara bodybuilder för att ratta på parkeringar osv. Kör enbart sommar så har inte hamnat i nån situation där jag kännt att det skulle underlättat med ABS heller. / Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.