|
|
|
|---|---|
piddagomidda |
Har ett problem med mina torkare dem funkar inte som dem ska och jag kan inte hitta var reläet sitter på min 735 iA e32á(88). jag har letat här på ap men inget finns, undrar om nån vet varför dem går sporadiskt fram och tillbaka i sin egen takt när man sätter på dem samt att ibland stannar dem mitt i rutan. det måste ju vara reläet eller? en sak till har lite problem med min ljud anläggning som verkar dra ström den e original den stora och jag tror att slutsteget sitter vid vänster bakskärm stämmer detta??? e det ett kännt fel ?? jag är tacksam för alla svar Mvh peter Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
|
Hej Peter! Jag har haft ett liknande fel på en E32:a jag ägde för några år sedan. Torkarna gick sakta och stannade ibland mitt på rutan. Felet var inget elfel utan berodde på att ena axeln som torkarna sitter på kärvade. Jag monterade lös torkararmen och smorde axeln med en krypande olja typ 556 för att få den att gå lätt. Jag fick hjälpa till genom att dra i den andra torkararmen. Om jag minns rätt finns det en låsring på axeln. Den kan du montera bort och om du sätter tillbaka muttern kan du knacka försiktigt på axeln medan den rör sig. Den går inte att knacka ur helt utan att demontera en massa andra saker, men en bit går det. Fortsätt att smörj och om du inte orkar dra upp axeln igen för hand så sätter du ett antal brickor eller muttrar runt den och drar upp den med hjälp av muttern. Lycka till! A A |
|
piddagomidda |
tack Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.