AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.066

Beastpower, USA, Någon som beställt...?

Tänkte kolla lite hur erfarenheterna av detta företag är. Dom har ju en väldigt vettig hemsida iaf.

Funderar på att beställa Headers, dvs grenrören till Min M5:a E39, har en diskussion där med Daniel, om vilka som är att rekommendera. Någon som bytt på en M5 V8:a? Svårt att tänka mig 30 hk extra bara på rören, men det återstår att se. Racing Dynamics har ju rör, så även Supersprint och Hartge. Just nu är det ju iofs kampanj på RD, kalaspris. Man har ju dock hört en del kasst om RD, någon som har något att tillägga..? Jag vet att en tidigare tråd om detta finns, men önskar lite fler kommentarer...

Mvh / Kimmen /
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag har beställt en gång därifrån och det gick smidigt och slapp betala moms och tull men det var iof inga skrymmande saker.
Ang. montering av headers så vad jag har läst så är det riktigt trångt och om jag inte minns fel så var det enklare och lyfta motorn en bit för att kunna komma åt men det kanske redan läst om på www.M5board.com?!
Gött ljud blir det nog iallafall...

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Hej Stephan,

Har läst om det på M5Board. Inga problem dock, att lyfta den lite isf. Men priserna på deras hemsida är väl inklusive Moms..? Tullen får man ju fixa till.. Dollarn står ju rätt i kurs nu iaf.

Tror även att det kan ge lite effekt att byta just grenrören.. Dom är ju som sagt väldigt kassa original på just den här motorn. Frågan är ju bara om man ska gå på Supersprints eller Racing Dynamics. Supersprint gör ju faktiskt väldigt bra grenrör just, även fast deras system kan vara lite si och så...

Du hade väl Kellener´s kammar i din om jag inte missminner mig? Hur har karaktären påverkats? "Slår" den till hårdare på visst varv nu eller är den mjuk o fin i hela registret?

/ K /
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Eftersom jag aldrig provkört en org. M5E39 så får jag tro på vad Perra på Bil & Motorteknik sa;
Den är lite tröttare på mellanvarv men en starkare topp när man kommer över 4' rpm.
Tror grenrören gör ett par % speciellt med resterande avstämt system. Priserna är inkl. moms.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Har handlat en hel del där, trevlig kille Daniel, har inte varit några som helst problem.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vänta nu, priserna på Beastpower är väl i så fall i med amerikansk moms? Så landat i Sverige den legala vägen blir det något mer; inköpspris + frakt + tull (4%?) och så 25% moms på hela klabbet.
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Kimmen -> Vem köpte Coupén???....är den kvar i trakterna?,
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Tror priserna i USA nästan alltid visas utan moms

den tillkommer bara om man köper inom samma delstat.
och brukar vara typ 7%
Sales tax tillkommer garanterat, hur mycket den är beror på vilken county stället ligger i. Enda jag kan komma på där momsen är inräknad är bensin och lotterier, och vid livsmedel betalar man ingen.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Dom gångerna jag har handlat från usa så har det fungerat på följande vis.
Priset på eventuell webbsida + frakt + tull + svensk moms.
Har man tur så slipper man tullen och momsen, men det är inget att räkna med på större grejer.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
ja svensk moms tillkommer givetvis den beräknas på summan av priset + tull + frakt
Sackan:

Eftersom den nuvarande ägaren till Kompressorn vill förbli anonym tills vidare, så respekterar jag självklart detta. Kommer säkert att visa sig i vår/sommar.

Resten:

Stoppas grejerna till 100% i tullen då..? Och momsen beräknas där? Men vissa skickar ju grejorna som "gåvor", som ni säkert känner till...
Dollarn är ju väldans låg just nu iaf...

/ K /
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Kimmen -> På så vis, det accepterar jag
STEPHAN:

Har du andra grenrör på din M5:a?

Någon annan som bytt grenrör på M5 E39 eller 540 4,4 liters..?

/ K /
Daniel på Beastpower är mig veterligen i London nu. Så moms kanske ni kan skippa med lite tur. Se hans aktulla erbjudanden här:

Länk

m5board.com medlemmar brukar får rabatt.
Gustav:

Har beställt lite smått till att börja med av Daniel. Han verkar vara bra att ha o göra med...
Blir nog ett par Supersprint grenrör oxå... / K /
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Fast Racing Dynamics grenrören köpte jag billigare av just RD Sport
själva i USA .... så det lönar sig att kolla.

det fina med kråksången är att dom tillverkas i Italien (Racing Dynamics) och då fixade jag så att dom skickades direkt däreifrån = NO MOMS :-))

värt att tänkta på,

samma sak borde ju gå att ordna med SuperSprint ......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.