AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
10.141

Vilka ställer av sina 7-serie i vinter?

Sida 1 av 6
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Som rubriken låder: Hur många ställer av sina bilar under vintern och hur många väljer att året runt i år?

Själv så ställde jag av i måndags och fick in bilen i garaget i dag (hur j-vla stor en 750IL är förstår man först när man skall tråckla in den i ett trångt litet garage!) Så nu får den stå och vila sig, nyservad, nybesiktigad, nyrekonditionerad och med nya stötdämpare tills våren kommer (om ingen vill köpa älsklingen förstås!)

BMW CS #5139
Att ställa av en E32 över vintern är verkligen sann entusiasm :)
Det är en sådan bil man vill köpa! En bil som egentligen knappast fått entusiaststämpel, utan bruksas friskt av de flesta... men så finns det den skara entusiaster som sköter dem som sina barn. Betalar gladeligen en stor extra peng för en sådan bil när jag köper!

MVH,
E38B12
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Min 750 är avställd sedan 1,5 månad. Den har aldrig sett vinterväglag, knapp ens regnvåt asfalt.
728:an rullar dock hela året. Sedan ngn vecka i händerna på en ny glad ägare.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Min 728a åker in i garaget i slutet på nästa vecka. Är på jakt efter en lämplig vinterbil som jag kan använda tills pärlan släpps ut i Mars/April.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har faktiskt ställt av min för i år, det är första året...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

735
Min står avställd med underhållsladdare sen aug p.g.a studier för långt bort...

Saknar "bettan" med ljudet och känslan:-(
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Min 735:a (Hermann) ska rulla över vintern medan 944:an sover vintersömnen tänkte jag. Vi får hoppas Hermann håller och klarar besiktningen i januari.

//Magnus

GS
42
GS455
525iA -95
750:in avställd men 735:an rullar i vinter! :-)

Vinterpysslet blir att fixa ett troligt oljeläckage mellan blocket och övre tråget, samt värmeventilerna som inte vill stänga.

B-O

B-O
Länk
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
735 fungerar bra på vintern, men 635:an ställde jag av för tre veckor sedan. Har bytt till vinterdäck på 735:an. Det finns en del småpysselpå 635.an: Kopplingen till kylfläkt och gummibussningar (silentblock) skall bytas.
Har iofs ingen bmw 7serie längre men det blir nog att inhandla en trevlig volvo 7serie som vinterbil i år. =D

MVH
Ik
223
Ika
525i -88
Ofrivillgt står min i garaget under vintern och får ny kam och vippor plus en renoverad topp. Fler ingrepp kommer nog att åtgärdas under vilan.

Länk
De där va mig en fin E32a IKA!! Riktig tjusig tycker jag...ser väldigt välskött ut...svårfunnet nuförtiden:(

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Här kör vi hela vintern.Länk

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
735an sover hela vintern så nu får 2002an-73 tjänstgöra i vinter i väntan på renovering.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Varför ställer man av en 7a under vintern?? Kan någon förklara?

/Lazze
Länk

Nöjd E30 ägare
jag ställde av min 728 iA -98 för ca 1 månad sen. Jag tycker den bör sparas på, S-såld som har rullat 6700 mil.
Ställer även av min 325:a från -89 som har kommit upp i 9100 mil på mätaren.
Kör 240 till vardags/vintern från -88:a som har rullat 7200 mil, så man kan dra en röd tråd genom mina bilar, låga mätarställningar går jag liksom loss på:)

Mvh Nöjd E30 ägare

I do it only for the glory.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan!
Skulle ha ställt av i förra veckan,väntade på att vinterbilens slavkoppling skulle fixas.
Sedan kommer telefonsamtalet att vinterbilen blivit stulen utanför verkstan!!!!
OBS,detta är andra gången.Var tvungen att sätta på vintersulorna på Bison och får nog köra ett par veckor till innan verkstan och jag är klara med varandra.
Mvh Dic.
Nöjd E30 ägare
Lazze, En av mina anledningar:
Det är en sån skön kännsla att bara gå ut i garaget och lyfta på täcket till någon av de vinterförvarade bilarna och se hur blanka de är... Sedan lägga på täcket igen och gå in och dricka en var kopp O´boy, och tänka på alla andra som kör runt i sina bilar, totalt nersaltade.

Sån e ja:)

I do it only for the glory.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Man får väl tvätta o hålla bilen ren, de borde den tåla.Länk

Ras.mus
Hrmm... Ställa av en sån fin och go bil när det är som värst väder ute? När man som mest vill krypa in i värmen och glida runt med antisladd och bra tyngd istället för att kana runt i en kall rishög?

Lite som att köpa en villa på kanarieöarna för att sen sola solarium här hemma...

Hehe, nämen allvarligt talat, bilarna lär ju ändå inte gå för evigt, en dag står man där och vill ha en nyare. Och då får man ändå inte ett öre mer om bilen är i fint skick eller halv-fint.

Man får ju givetvis kosta på bilen ett par tvättar, vax i massor och underredsskydd!
*Nöjd E30 ägare*: Kunde inte sagt det bättre själv....men alla tänker inte i den banan...så låt dem grisa ner sina bilar....då ser ju våra bara bättre ut i jämförelse:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.