|
|
|
|---|---|
|
Någon som har samma problem som jag? Rost i kanten, den kant som går tvärs luckan, ovanför skylten. Är det något BMW tar på sej? | |
|
Just det problemet lär förekomma på en del bilar har jag hört. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
| Det är mycket vanligt med rost i den skarven. Typiskt en sådan grej somman ALLTID ska kolla vid E38:a köp. Det är dock en skada som har åtgjärdats av BMW på rostgarantin på de bilar som drabbats. Men du har en 96:a så det kan kanske bli kärvt nu. | |
netsix |
Hur lång garanti har BMW på rost? Gäller det importerade bilar oxå? /netsix |
| Det är 6 år som år garantitid och räknas från första registreringsdag. Om det är en importerad bil eller ej ska inte spela någon roll, garantin är inte landsberoende | |
|
På min gamla E38 fick jag en komplett ny baklucka på garantin. Vid denna tidpunkt var bilen 5½år gammal. Sen att Bollmora fick lacka om luckan 3(!) gånger innan det såg bra ut det är en annan historia.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
keso |
ja dom flesta som jag sett har det det tyder på att det nöts väll på nåt sätt ?? Keso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.