|
|
|
|---|---|
|
Skulle iväg med bilen igår när det plötsligt rasslade till kort i kupefläkten. Rasslet var bara ett par sekunder långt, varefter fläkten övergick till normal gång - dock med tillägg av ett snabbt tickande ljud (ca 5-10 tick i sekunden). Bilen var ganska översållad med med löv och tallbar när jag hämtade den och trodde därför först att något skräp kommit in i fläkttrumman. Efter ca 5 min lägger fläkten av! Den funkar fortfarande på 1, 3 och 4:ans hastighet men inte längre på 2:an som den stod på vid tillfället. Tickandet som uppstått låter mer som ett elektriskt tickande än skräp, ungefär som ett relä som fått spelet....? Frekvensen ökar inte nämnvärt i takt med ökad hastighet på fläkten, möjligen hörs det bara tydligare. Såvitt jag kan höra kommer det från någonstans bakom instrumenthuset, eventuellt mer mot mitten (mot fläkttrumman till). Har sökt och läst om fläktmotståndet och det verkar ju stämma in på mitt problem, men det är inte därifrån som tickandet kommer.... Nån som har en teori? Klassiskt problem med fläktmotståndet och skräp i trumman, eller finns det något relä etc bakom instrumenthuset som också kan spöka till det? ______ /Pewe | |
|
Skumt, jag borde egentligen vara glad för nu funkar den som vanligt igen och tickandet är borta, men jag gillar inte riktigt såna här intermittenta fel. Nåt är förmodligen på väg att säga upp sig så tips mottages fortfarande tacksamt! ______ /Pewe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.