AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
950

323i 87a 800 mil!

Måste bara dela med mig vad jag bevittnade i kvälll. Jag var hemma hos en tjej vars far råkar vara BMW entusiast. Nyfiken som man är hade jag redan tagit reda på att hennes far väger 3 st BMW. En 518i E34, långmilare, en 735i E32, långmilare. Men nu till den sista....en BMW 323i 87a, som tjejen tidigare påstod var i nyskick. Jag tänkte inte så mycket mer på det tills i kväll när jag bad henne öppna garageporten så jag kunde kika på 323an! Herre gud, var mina första ord. Där stod en BMW 323 1987 som har rullat 830 mil!!! Bilen stod med motorhuven öppen o glänste som....ja....en ny bil ska glänsa! Jag var ju tvungen att sätta mig i den o bekräfta alla reglage som var näst intill orörda! Lådan kändes ju såklart som i en splitter ny bmw. Jag bara satt o beundrade medans tjejen skakade på huvudet o sa att jag var knäpp. Jag har nu bett henne fråga farsan om den är till salu...men det tvivlar jag starkt på. OM bilen nu är till salu, vad är ett rimligt pris att betala, ni som vet?

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Är den svensksåld? Mig veterligen såldes inga 323 som 1987 års modell eftersom 325 då avlöste. Det kanske är en 86:a?

Är bilen svensksåld så skulle i alla fall jag bli förvånad om han vill ha mindre än 70'.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svårt att värdera. Vad är användningsområdet? 800 mil på nästan 20 år. Skulle vara att ställa in bilen i ett museum. Börjar du bruka bilen kommer värdetappet bli gigantiskt.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag tror att han är med mailings listan, kommer inte ihåg vad han heter.

Mvh Abbe

Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är en 84a 323i som rullat ca 830 mil om jag inte missminner mig.
Seven_: Lägg ut bilder nu på 323:an så vi får se den :-)

Autopower.se - Som en enda stor familj :-)
Det är mycket möjligt att det är en 84a. Det var tjejen som klämde ur sig att de va en 87a. Jak kan inte skija de där tidigare modellerna så väl. Bilen är sv.såld, det vet jag i alla fall. Jag ska fråga om jag får lägga utt ett par bilder.
Självklart hade prisraset blivit enormt om man börjat bruka den...men jag hade inte kunnat ha en 323 med 800 mil på mätaren stående i garaget utan att köra den! Frästelsen hade blivit för stor!

-BeeMWe-
Hederlig gammal röd bensin i den tanken då. Saft saft hallonsaft :P
Malin
Hej allihopa!
Det är jag som är "tjejen". Hade fel för mig, den är från -84. Så nu slipper ni grubbla på det.. :)
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Där ligger man i lä. Jag trodde att min 323 -84 hade gått lite, men den har gått knappt 10 000 mil mer.

Men röd bensin, det använder jag inte.......
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
åååhhhh, man kan bara drömma.

suck, skulle kunna betala bara för att få sitta i en och känna mig för, öppna huven och lyssna på gången.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Helt otroligt, 800 mil...
Måste vara enormt fin, är nybilsdoften kvar?

Synd dock och låta en sådan förfaras genom bruksanvändning...
Den bilen hör hemma hos en riktig entusiast eller ett museum.

Värdet? Hade jag haft kulorna så skulle jag lätt betalt uppemot 80-100kkr.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Den doftade typ gammal nybil....nytt men ändå gammalt, svårt att beskriva. Det kändes så overkligt på något sätt, att se, och sätta sig i en så pass gammal bil....där nybilskänslan är kvar! Helt underbart!! Nypriset var 107000 1984. Tror dock inte att den är till salu....men det får jag besked om snart.

Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
tryggve,

jag också, förutsatt att det är en 2-dörrars:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.