AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.223

M3 optik?

Aldric
Va sjuttsingen är det för någe?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det är utrustning som till det yttre liknar/är detsamma som M3ans. Speglar, kjolar, front/bakspoiler, midjelister och ev fälgar. Enligt min mening så är det bara M-optik om man har hela kitet, rätta mig om jag har fel !
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Tolkningsfråga! Man kunde ju beställa "M-utrustning" från fabrik när bilen beställdes. Då fanns det olika nivåer på denna utrustning såsom typ M-chassi, M-paket utan backspeglar och slutligen alltihopa inkl speglarna (bara exempel).

Men påstår man sig ha M-optik så borde det vara mer än en belyst M-växelspaksknopp! =)
Hur mycket jag har får du själv lista ut.

Däremot förstår jag inte varför de kallar utrustning till E46 för M. Finns ju ingen som helst likhet med M3an där inte. Enda tänkbara är väl att det designas hos M-avdelningen.

Mvh
Carsten
Håller med scnitzermann, det är ingen tolkningsfråga.
M-utrustning är en sak, och M3 optik en annan!
Har en E36 M3 optik, ser den ut som en M3, alltså hela kittet, backspeglarna, listerna OCH M3-fägar!

Gissa vad jag har...

/328i med M3 optik (inkl. M-Kontur...)
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Ifall det var en fråga till mig (fick inte ihop din svenska riktigt) om jag har "hela kittet" eftersom jag skriver M3-optik så kan jag lugna dina nerver. Ja det har jag!

De flesta som skriver antingen optik eller utrustning (egentligen samma sak) har ändå ingen aning om vad det innebär så det spelar kanske ingen roll.

Mvh
Carsten
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det allra pinsammaste är såna som skriver M-optik i annonsen och sen är bilen bara nerlackad och har några fula 16 tumsfälgar.

Mr C
Aldric
Så "optik" är bara tyska för "utrustning"?
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
"Utseende" eller nåt i den stilen, va.
Fasen, läste tyska i tre år men kan ingenting ändå.

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Här har ni ännu en M3-optik snubbe. Fälgar, Front, Speglar.. yihaa.. vill iofs byta fälgar m3-optik känns inge vidare originellt.
Hm ingen som vill byta mot en riktig m3:a? ;)

Tyska som språk usch usch läste nog de i 4-5 år men hur mkt lärda man sig då? haha scheisse =)

Me Be M3 Wannabe! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.