|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har en E36 -96 som är utrustad med m-sportchassi från fabrik. Tror utrustningskoden är 0704, har sedan sett att det finns ytterligare ett m-sportcahassi typ II utr.kod(0705). Nu undrar jag vad som skiljer dessa åt, tacksam för svar! (Jag har testat sökfunktionen) Go fast or go home! | |
| Det där skulle jag oxå villa veta skillnade på. Har oxå M-sportchassi. Någon som vet? | |
|
vi börjar bli en del med M-sportchassi utan svar ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
undrar också någon som vet?? |
|
Philly |
annan sänkning än orginal,. styvare fjädrar, andra fjäderben! det är som skiljer! BMW 4 life |
|
Det där har jag också funderat på. Någon som vet skillnaden? |
|
Philly |
sa ju nyss det BMW 4 life |
|
philly... nej du sa vad som kiljer original och m-chassi... inte vad som skiljer m-chassi 704 och m-chassi 705 ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
En kvalificerad gissning skulle kunna vara att 705 är med antisladdsystem eller, och därför anpassat därefter? Har M sport suspension som det kallas på min 325´a och där tillkommer även grövre krängningshämmare utöver det andra någon nämnde... |
|
Philly |
aha, sorry :) BMW 4 life |
|
Verkar va en svår nöt att knäcka.. Men min E36 som e utrustad med m-sportchassi (704) har även ASC+T. Så det måste va nått annat som skiljer dom åt. Go fast or go home! |
|
|
Finns en mängd olika fjädrar och stötdämpare beroende på landsutförande och utrustning ex. har bilar med ACC hårdare fjädrar fram för att kompensera viktökningen. En annan tänkbar anledning kan vara touring / sedan? Eller kanske SACHS / BILSTEIN istället för BOGE dämpare? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Låter som ett vettigt svar tryggve.. skulle man kanske kunnat listat ut själv om man tänkt till lite. Men tack ändå! Go fast or go home! |
|
|
Är dragkrok monterat från fabrik så monteras även annat chassie bak iaf. Detta gäller både vanligt och M-Sportchassie. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.