AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
693

323i (E46) vs Opel Vectra 2,5 V6

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vilken av dessa bilar är snabbast? Opeln ligger på 170 hk precis som 323:an men vilken av dessa har bättre acceleration och fart resurser?

------
Länk
Länk
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
1. öhh.. BMW vs OPEL? Spelar det någon roll om Opeln är snabb som rymdfärgan?
2. 523/323 motorn har ju dessutom 170 hk på drivhjulen vilket innebär kanske 180 i motorn.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det mest absurda om man bortser från prestandan är att Opeln har bätttre rostkydd :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker faktiskt att den är rätt så snygg. Finns nämligen en kille som har en sådan med skinn, sport avgassystem, snygg vinge, alumium interiör, 18" m.m som är intresserad och byta den mot min 325 från 93. Han vill dock ha lite emellan.

------
Länk
Länk
Har du provat den där vectra? jag antar att det är vectra b du pratar om och jag skulle aldrig bytt bort en 325 -93. Har kört en del vectra men dock inte 2,5an, styrningen och växellådan är ljusår från E36. dessutom känns en e36 mycket mer välbyggd på alla punkter samtidigt som den är mycket roligare att köra. men om du ändå är så fast vid vectras utseende så satsa på en i500 med 2,5 V6 och 193hk den har brembo bromsar, 17" BBS och vinge bak samt en sportigare spoiler fram och allmänt sportigare i chassit än övriga vectra.

MVH // Harris
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Grodan... Håller du på med dina jämförelser nu igen? ;)

----
Min Bimmer: Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
ATCO//

Som tur är det har jag inte rejsat med honom, ÄN;)

Harris_85//

Jag har provkört den och tycker den går klockrent, jag har dessutom haft en Vectra själv dock inte 2.5:an. Tack för dina råd, jag får se hur jag gör. Min 325, har ACC, 16" Porbet, Koni dämpare, sänkt, Remus Sport avgassystem hela vägen m.m. Bilen är avställd, obesiktigad, något rost (motorhuve').

------
Länk
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Framhjulsdrift är alltid fel, den går bort!!!
M5
154
M525
Bmw 530I 2005
Hej.
Har ägt 2 st opel vectra en -97 2,016v samt en -00 2,5.
Stor skillnad mellan 4:an samt 6:an även mellan vectra b version 1 samt 2 som kom -99.
Jag körde min senaste i 5000 totalt problemfria mil men värdeminskningen gjorde att den avvyttrades för förmån för bmw :-, ok jag hade en sprillans, ej beg.
Ett råd komforten är bra men motorljudet i landsväg
kunde vart lite lägre.
Kan säga så här som råd skulle aldrig byta tillbaka, pga
körglädje, komfort, etc....
I senaste AMS finns följande citat från Bob Lutz, GM:

"Ärligt talat så är det knappast så att plånboken öppnar sig spontant när man ser en Opel Vectra".

På ett annat ställe i tidningen framkommer att Mr Lutz beundrar BMW.

Så... om GM själva väljer bmw, varför ska nån annan göra ett annat val ? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.