AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.273

Skruvad mätare!

Sida 1 av 2
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Har hittat min gamla bil här på autopower! Den hade gått 17000 mil när jag sålde den för 3 år sen. Nu har den gått 14000 mil!
Spännande... har även tillkommit en servicebok. Bilen har säkert gått över 20 nu. så det kan ni ha i åtanke! Bilen har även även 16 tidigare ägare som han inte sa direkt!
Detta gäller en 325 cab -93 med regnr: PGY 634

Blir så förbannad på detta.
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
bra du säger det... kan man inte be autopower crew att ta bort annonsen? visserligen inte deras ansvar men man kan ju tycka att dom ska ta bort den... :/
Philly
JÄVLA IDIOTER DET FINNS ASSÅ!

fy fan, blir så förbannad! sådana personer som skruvar med mätare (särskilt BMW) borde arresteras!

BMW 4 life
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
håller med... det borde vara riktigt kriminellt...

----
Min Bimmer: Länk
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Är det inte kriminellt????

Philly
HAHAHA. jo det är det!

BMW 4 life
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Är det denna Benny som har trixxat med miltalet, lr sålde du den till någon annan..??
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Kommer inte ihåg vad han hette direkt som köpte den av mig.
Ja det är verkligen dålig stil, man blir riktigt förbannad, bra gjort bjärven att du skrev om den så alla vet här iaf.

/ KEN
Länk
mi
197
mirza
330 cab -04
haha har sett den här bilen i Borås ett par ggr.. vilken nolla altså..
SpineKracker
Har ett till exempel på detta! Hittade brorsans gamla bil på autobörsen förut och den har tydligen blivit nyare sen han sålde den.. lustigt..

E30, för att man vill.
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Dålig stil att hålla på med sånt där mygel!
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Men hur är det möjligt då? Det står ju på alla tidigare besiktningspapper hur mycket den har gått. Säger inte bilprovningen något om det? Är det inte straffbart? *förvirrad*
SpineKracker
Funderade också lite på detta..

E30, för att man vill.
Ja precis det borde ju inte funka, nån som vet ?

/ KEN
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det är bara det sista tre besiktningar som de spar.

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
61
Henke325
Bil Lös
Men det är väll bara säga till beiktningsgubben att mätarna pajat så man har bytt dessa.

Men jag håller med vilka dj***a idioter som gör sådant.
Jo det är olagligt att skruva ned mätarna i sverige.

Jag åkte och kolla på en Bmw 320 som jag ringde på han sa att den gått 16 000 mil och det stod så på mätaren men jag blev misstänksam och gjorde ett utdrag från bilregistret där stod det senaste besiktning 25500 mil´. man börjar ju att undra ibland
ma
111
martin22sthlm
730 e32 1989
juridiskt sett är mätarställning och hur långt bilen har gått två olika saker... rätta mig gärna om jag har fel.. men så har jag läst i alla fall...
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det gäller nog att bevisa vem som har skruvat i mätaren.... Och att man har skruvat i mätaren..

Någon som upplyst personen i fråga om denna länk?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tyvärr är det helt lagligt att ändra mätarställningen på en bil i Sverige.
Brottet uppstår då du säljer en bil under förevändning att den har gått kortare än den faktiskt har gjort.
Dvs. det är fullt lagligt att sälja en bil som har gått t ex 45000 mil i verkligheten och som står på 12000 mil på mätaren (vilket f ö är ett ganska vanligt miltal som de flesta mätarskruvade bilar har vid utannonsering...) om man bara upplyser om den verkliga körsträckan.

Bilprovningen bryr sig inte det minsta om ifall mätarställningen visar mindre än på tidigare besiktning, de knappar bara in mätarställningen.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.