|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon på dethär forumet som har bänkat en 328:ans M52 motor och sett vad den har för effektsiffror i verkligheten??? Sägs ju vara mer än 193 hk.!? Men har någon verkligen haft en i bromsbänk?? | |
|
Vet ej men jag har hört siffror runt 205hk. M.V.H. |
|
|
har läst att om man sätter dit 325ans spjällhus ska det ge upp till 20hk. dom ströp visst motorn pga att den skulle i 728an och då ge billigare försäkring i tyskland. kan vara en skröna men....... |
|
| Z3 2,8 hade 183 hk på drivhjulen när teknikens värld testade. | |
|
Brorsan bromsade sin 320i 2.8 M52 till 223hk. Vridmoment får han fylla i med men jag tror att det låg på 290+ nm. 328 alublock med 325 insug och 320 insprutning var receptet i stora drag. |
|
| Om man räknar med det normala transmissionsförlusten på 10 % så skulle det isåfall bli 201 hk (om man utgår från teknikensvärlds mätning). 170 hästaren skall med samma beräkning ha 182 hk i motorn eftersom den testaden med 166 hk på drivhjulen. | |
|
Man skulle montera 325:ans insug på den lilla rackarn, är mappning nödvändig ifall man ska få ut nåt på det? Har precis köpt ett bättre begagnat supersprint dtm från katten och bak, så jäkla snyggt! Någon som har erfarenhet av supersprint dtm? Hur låter det? MVH |
|
civilization |
klabbe: har du knåpat dit insuget? |
Axel |
Japp,du måste mappa för att få någon skillnad. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| du måste inte mappa för att få skillnad... du märker skillnad direkt och bilen går utmärkt... dock lär ju en mappning ge en hel del... jag ska mappa snart och har insuget... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.