|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag fick ett tips av Hasso ang dubbelkarakteristiktermostaten som kan ge fel värden till styrboxen och därför får cylindrarna för fet blandning när bilen börjar bli ljummen. Är det någon som vet var den sitter och om det är svårt att byta den? Jag börjar tro att du har rätt Hasso, för nu när vädret och bilen är kallare vid kallstart så tar det längre tid innan den stryper en cylinder. Vilket kan tyda på att den feta blandningen är orsaken. Det konstiga är att det alltid är cylinder 2. Hoppas på hjälp / Micke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Check din mail. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej! Nu har jag kollat av givaren som satt i framkant på motorn under 1:ans insug, den verkar vara OK. Jag misstänker dok att detta inte är dubbelkarakteristikgivaren som du nämnde Hasso. Det kanske är så att på denna modell med dubbelvanos så sitter den snett under insuget på 6:ans cyl som var alt 2? Jag har letat efter en givare där, men det är i princip omöjligt att komma åt. Jag har även gjort en notis till och det är att när det är riktigt kallt som idag, så uppstår inte felet. Men om jag kallstartar bilen efter att motorvärmaren suttit i, kommer felet inom 1-2min tomgångskörning. Med andra ord en riktig kallstart vållar inget problem men en kallstart med lätt uppvärmd motor under kalla förhållanden verkar vara värre. Är det någon som har en teori om detta. MVH: Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.