|
|
|
|---|---|
|
jag undrar vart man häller i oljan efter att man har tappat ut den gammla?? kan man göra det själv eller måste man lämna in bilen för sånt?? Är det nåt specielt man ska tänka på om det är automat? Mvh Everyone bites the dust!!! | |
|
På min manuella så tappar man ur ifrån en plugg på undersidan och fyller på igenom en plugg på högersidan. Vet inte hur det är på din men det borde vara likadant. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| E36 automat måste lämnas in för oljebyte i växellådan. De har någon slags special-pump som de trycker i oljan underifrån med. | |
|
tack för era svar. Everyone bites the dust!!! |
|
|
Stämmer det där verkligen, oljan rinner väl ur när man byter filtret. Sedan när du tappar i så skall väl bilen gå på tomgång, motor och låda skall vara kalla, får ej börja bli varma(är viktigt). Man tappar helt enkelt i tills det börjar rinna över. Kolla i din bruksanvisning, skulle tro att det står där att det skall gå i nåt mellan 2,5-3 liter. mvh /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Det är automaten som jag beskrev ovan, om det är rätt eller fel vet jag inte. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
| När det gäller E36 automat är det inlämning som gäller. PGA det jag beskrev ovan, hade en 325iA coupé -94 tidigare så jag vet av egen erfarenhet. Men det som du (Andy) beskrev ovan gäller det för manuella lådor? Har tänkt och byta på min nuvarande bil men trodde att man bara tappade ur den gamla olja och hällde i den nya. | |
|
vad är det specialverktyget gör? menar om det bara är det att man inte kan hälla på eftersom man inte kommer åt så är ju det lätt fixat, (med tratt och lång slang) men ska det sen fyllas på under tryck elelr nånting så är det ju värre.. har 5 stegs automat [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Påfyllningshålet sitter på undersidan, därför behövs något redskap som trycker upp samt försluter hålet så att olja inte rinner ut igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.