|
|
|
|---|---|
|
Har en M5:92b som drar ca 2.0 l/milen..Någon som vet om det ska vara så? Jag tycker att det verkar mycket.. Vad drar era M5;or? MvH:Johnny | |
| Min drar allt mellan 1.2 - 2.0 helt beroende på körstil | |
|
Man kan själv välja hur mycket man vill att M5'an ska dra med hjälp av reglaget vid fotstället längst ned till höger. (Även kallad gaspedal). :-) Åter till verkligheten: Jag har kört min M5 -94 som lägst 0.92 på blandad 110 och 90-väg. Det var jättetråkigt. När jag pendlar till jobbet (75% stadskörning, 25% landsväg), så drar den ca 1.6. Det är mycket roligare. München - Kiel tur och retur, vissa sträckor 260 km/h = ca 1.4. Jättekul. Malmö - Norrköping tur och retur i snöstorm = 1.0. Jättetråkigt. Knutstorpsbanan några varv = 18 l/mil. Hur kul som helst. Men det går nog att köra knutstorpsbanan några varv och komma under 0.9. Förmodligen det tråkigaste man kan göra med en M5. Fast det blir ju billigt. :-) Om din drar 2.0 l/mil, så låter det som om du har lite roligare än jag har i genomsnitt. Å andra sidan kan du som sagt själv ställa in hur mycket du vill att den ska dra med hjälp av fotreglaget där nere till höger. :-) Skulle var kul att veta vad din M5'a drar, Bula, om du nollställer färddatorn när du kör på jämnt underlag i jämn hastighet i 90 km/h på mätaren med varm motor och 98 oktan, en förare, inga passagerare, inget tungt bagage. Förmodligen drar den då under 1.0. Visar den runt 2.0, ja då är det nog dags att ta bettan till doktorn. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Hej Min gamla pärla 3,8 drog oxå ca. 2l milen i stan vilket ju inte är så roligt. Bilen va chippad av JWR och det gick inte få ner den under litern oanset hur jag än försökte. Mvh Micke |
|
|
Min drar ca 0.9-1.1l/mil på landsväg i jämnhastighet. ca100km/h. Stad 1.5-1.8l/mil. Men 3,8l ska ju vara billigare enligt BMW. Men lite bensinslukare är nog en M5'a. Man måste ju jämföra HK antalet till bensinen. Om jag har Vääldigt roligt då över 2.0l/mil Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Min erfarenhet säger att den drar mellan 0,81 (enligt färddatorn) och 3,95 liter/mil (också enligt färddatorn). I praktiken drog den 1,2 liter/mil under hela sommaren. Enligt färddatorn har jag för mig det var 1,15 så den ljuger lite. Jag har aldrig haft en annan bil som man kan kontrollera förbrukningen på så lätt. Lite gas=lite bensin=lite kul, mycket gas=mycket bensin=mycket kul. |
|
| den där genomsnittsmätaren i färddatorn tittar jag sällan på, av förklarliga skäl. när man ska klicka fram till t ex klockan eller hur långt man kommer på tanken, är det bara o blunda för just den obehagliga informationen, vissla lite, kolla backspegeln o gasa vidare. | |
|
Tackar för svaren..Jag har inte hunnit köra så mycket med min M5:a, blev av med körkortet efter 2 veckor...*suckar* Men hoppas på att ha igen det till sommaren... Får väl prova o lätta lite på gaspedalen, då får man ju kanske behålla lite bensin pengar och körkortet...*ler* MvH:Johnny |
|
|
Bula Jag har också haft bensinförbrukningsproblem med min M5:a...men efter att jag börjat använda farthållaren (tråkigt) så har den gått ned till cirka 1,25 blandat. Detta med 98 oktan. Så det är nog som Tommie säger att det är blyfotssyndromet... |
|
| Ha.ha.ha.ha... Vad kul att läsa om symtom som jag trodde va ensam om...!! Jag försöker att inte trycka på knappen som säger hur långt jag kommer och meddel förbr.. *ler* | |
| Kolla Stiften det brukar vara en stor faktor på M5 bilarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.