AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.828

Detta är nog den roligaste bilen jag någonsin kört...

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
IQ=pi: Gratulerar till en fin bil! jag har tidigare haft lite svårt att tänka mig en Z3 och tyckt att de varit fula men nu när man har fått köra en Z så har man verkligen fått mer smak...

gissa hur kul det var att parkera z4an och hoppa in i en E30 och köra hem i den?

Fransosen: Denna hade också allt. iaf vad jag kunde se... el-infällbara speglar, el cab, PDC, DSC (std?), stora ACn (viktigt på en Cab), xenon, halvläder, + massa annat som man inte använde...

en sak jag aldrig kom att använda på bilen var stereon... varför skulle man det när man har ett så härligt motor ljud?

En annan fiffig detalj var en knapp som fanns vid vxlspaken som hetter "Sport", den var rolig :-) jag vet inte vad den gjorde exakt men jag tror att det gjorde att motorn mullra mer (kan ev vara psykologiskt) och att motståndet i ratt och pedaler ökade (kan också vara psykologiskt) men jag vet inte.... någon som vet?

men visst saknar man den nu! ska lägga upp lite bilder på den inom en timme har de på laptopen!

4 Cylindrar är 2 för lite!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
"hetter" skulle eg ha varit "hette"

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mugge: Sportknappen ökar gasresponsen, så det är inte psykologiskt :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Mugge!

Nä, varför ska man ha en stereo i en sån bil??? ;-)

Sportknappen GÖR skillnad, och vilken skillnad sen! Körde nästan alltid med sportknappen intryckt. Var ju tvungen att knäppa bort den ibland bara för att få känna på skillnaden. Urkul.

Vet inte hur många tummen upp jag fick när jag var ute och åkte, och det vart mycket åka av.

Fransosen
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tog många bilder men bara ett fåtal blev bra tyvärr... dåligt med ljus och dålig kamera :-(

Lite bilder (stora, inget för modem):

Key to paradise?
Länk

Glädjemätare!
Länk
Länk

Snygg som f*n!
Länk
Länk

Z4an var visst populär hos damerna, lite för populär!
Länk
Länk

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Många klagar på hur X3:an ser ut invändigt, men jag hör inte så mkt klagomål över Z4 trots att bilarna har mkt gemensamt på insidan!Hur kommer det sig?
/A
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Du skulle höra högljudd klagan från mig sigdarve, om jag var det minsta intresserad av SUVar. Inredningen i Z4:an är det sämsta med den bilen, bla intrumentpanenel som ser ut att höra hemma i en båt, eller de fula halvmåneformade mätarna.....

/B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.