|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Pappa har fått låna en Z4 2.5i under tiden hans E39 är inne för reparation. Var ute och körde lite med den... FY F*N vilken bil... man sitter hur skönt och LÅGT som helst i bilen och när man vrider om nyckeln så mullrar det ngt så in i... ja väldigt härligt låter det iaf... Riktigt snyggt när Xenon ljusen ställer in sig precis efter att man har startat motorn.... Man inser inte hur låg man sitter i den bilen förrän det är dags att hoppa ur bilen... Den här Z4:an är nog den roligaste bilen jag någonsin kört.... Om Z3 är hälften så rolig som denna så måste man bara ha en! Mugge som numera går med ett stort leende på läpparna! 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
Grattis till en härlig upplevelse!! Du råkar inte ha vägarna förbi örebro så man kan få känna den härliga känslan som du beskriver.. det vore en dröm Eric |
|
| 3.0an är ännu roligare :) | |
| om man inte inser hur lågt man sitter innan man går ut är det väl inge kul? | |
|
Jag instämmer med Acey. Prova 3.0an och du kommer tycka 2.5an låter mesigt, och känns lite svag :) Alla nyare Bmw bilar gör så vid start med ljusen, även bilar utan xenon. De är framförallt för att motionera elmotorerna som styr höjdregeleringen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
jag har inte kört den..endast provsuttit i den och den är verkligen låg...undra vad flickvännen hade sagt när hon ska stiga ur bilen med minikjolen?! :) Mvh Dragolito |
|
| Om den är så underbar för att den är så låg så måste ju X3 X% vara raka motsatsen..... | |
|
Den är rena rama motsatsen beträffande gokartkänsla, men ändå skitkul att köra på sitt sätt, kör en så får du se! /A |
|
|
Har även en Mazda 323F som jag använder allt mer sällan, kan knappt komma i och ur den längre, känns som man sitter på arslet och kör:-) /A |
|
| sitter med arslet på vägbanan skall det vara! | |
|
Visst är Z4 en underbar bil! Vansinnigt bra väghållning, och vilket ljuuuuud... Dragolito: I Z4 tror jag det går bra att ha minikjol under förutsättning att tjejen viker benen lite när hon ska ur eller i bilen, Z1 däremot ger med sina höga trösklar garanterat problem! :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Men då måste hon hålla ihop benen riktigt tätt, annars kommer papparazzi-fotografer få fina bilder. Mvh Dragolito |
|
|
Det roliga är att mina förädrar hade fått låna en X3 2.0d innan men dagen därpå så ringde man fr BMW och undrade om det gick bra om man bytte ut bilen mot en Z4 eftersom det var någon som ville köra just 2.0d innan han/hon köpte bilen. dessvärre så fick jag aldrig se bilen då jag var i malmö då... Men jag gillar Z4:an riktigt skarpt... dock så verkar min tjej störa sig rätt mycket på att "alla glor" hela tiden... inte heller min far verkar gilla uppmärksamheten den bilen drar till sig... En annan sak som jag blir imponerad av är den låga förbrukningen... under litern och det är inte speciellt snällt kört... dock en del landsväg.... är Z3:an lika skön att köra? någon som vet? Ska se om jag kan fixa liter bilder tills imorgon... om ni vill alltså.. :-) 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
V12 LeMans |
Då kan man gissa sig till Alpina Roadster S känns , ;-) . |
|
Mugge: Z3 är nästan lika skön att köra, om inte skönare! Z4 känns dock mer solid och bättre ihopskruvad. Apropå att folk tittar mycket: När vi köpte bilen i juli 1999 glodde folk något helt sjukt mycket. Vi köpte den i Varberg eftersom vi har sommarhus där, och ingen annan i stan hade en Z3 vid den tidpunkten. Tids nog vänjer man sig vid alla blickar iaf... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Jag har inget emot uppmärksamheten egentligen... personligen har jag aldrig gillat designen på Z3an men jag kanske ändrar mig när jag kört den lite.... grejer jag gillar med Z4:an : *Den långa huven! *Det härliga mullrandet *190 hk har aldrig kännts så här mycket innan. *Det grymma draget... *Bakpartiet, påminner om Ferrari... *Z:at på sidorna! *Köra nercabbat :-) (har dock inte kunnat så mkt pga kallt väder) 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
V12 LeMans |
hehe , glömde hur (missinassen var det ju) Och med min 190 cm i strumplästen , sitter jag bättre i Z4 än Z3 . |
|
Mugge, du borde prova en M roadster ngn gång! Det du gillade med z4:an kontras så gär: *Lång huv= jajamen *Det härliga mullrandet. Jämör M motorn mot 2.5:an så hör du att 2.5:an låter som att den borde vara märkt "singer" eller dyl... *321hk är väldigt många fler än 192 hk *Grymt drag har du i M roadstern, z4 2.5 torde kännas som en åkgräsklippare i jämförelse (vet ej då jag bara har kört z4 3.0, och den hade inte mkt att sätta emot) *Bakpartiet är mkt läckrare med 4 avgaspipor än bara 2... *Z:at på sidorna är väl egentligen det enda som saknas då.... *Köra nercabbat gör man så länge det inte regnar, oavsett hur kallt det är! Det finns ju värme i bilen! ;-) /B |
|
|
Jo så sant så... allt som hetter något som innehåller //M går hem.. :-) snart ska jag ta mig en sista tur med Z:an innan det blir dags att glida E30 ner till malmö igen... Tänkte passa på att ta lite bilder... det har gått åt en del soppa i helgen :-) återkommer med lite bilder sen.. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Har aldrig kört en z4, men av det jag har kört är z3 klart roligast. Så kul att vi (tanten å jag) skaffade en i går :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Fick oxå låna en Z4 3.0 förra sensommaren när min bil var på lack. Otroligt vad en vecka går fort ibland! En helt underbar bil som verkligen väcker ha-begär. Men det är inte helt praktiskt med en liten cabbe när man är fyra i familjen varav en behöver barnvagn, fast till nöds går det ju om inte frun ska med ;-) Grabben som då var 6år sken som en sol varje gång vi skulle till skolan, fick köra öppet oavsett väder. Han tjatar fortfarande om att vi ska ha en sån. Det är nästan så man faller för trycket! Den jag körde hade ALLT, som jag kunde se i alla fall. Och det är ju kul, men det som man minns mest är LJUDET och draget. Går dock inte att jämföra med nån ///M men man ska inte alltid jämföra. Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.