|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag ska ner till Tyskland och titta lite på bilar nu i veckan. Går det inte batala med kort? Om jag gör en express överföring till deras konto, hur lång tid tar innan de har pengarna? Är det isåfall samma kurs som banken har för att växla till euro sedlar? Vilket är det absolut billigaste sättet kontra smidigaste? Är glad för alla tips och råd jag kan få. //Dahlskog | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
cash kort bolagen tar ju en avgift, blir rätt mycket.. |
|
Är kort avgiften mycket högre än kostnaden det blir för att växla till sig cash. Cash ska ju funka bäst, men är rädd för att jag känner mig tvungen att köpa en bil eftersom det kostar en massa att växla tillbaka. Tackar för snabbt svar//Dahlskog |
|
|
Avgiften drabbar handlaren. Och så är handlare rent generellt rätt tveksamma att sälja en bil på kort till en utlänning med tanke på kortbedrägerier och annat. Cash eller överföring. Läs importguiden för information om olika betalningsmetoder. |
|
|
Billigaste sättet: Banköverföring Smidigaste: Kontanter |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
CASh is king. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Banköverföring tar ju några dagar, man blir rätt så bunden till EN bil då också tyvärr. Cash.. huu om man köper en dyr bil känner inte jag får att trava runt med 3-400kkr på fickan. |
|
|
Öppna ett konto i en större bank som finns representerad i stort och överför pengarna till detta konto. När du sedan skall göra upp affären är det bara att bege sig till närmaste filial och hämta ut den summa som du överfört. De flesta banker i Sverige har sammarbetsavtal med tyska banker och därigenom kan du få hjälp. Dresdner bank sammarbetar tex. med Förenings Sparbanken Länk Tar iofs. ett par dagar att överföra men du slipper åka med cash på fickan. Bankväxel är ett annat alternativ. Men den är hårt knuten till banken som den är ställd till. Tar ca 4-5 dagar att för att du skall kunna hämta ut summan. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Å andra sidan så är det väl ganska döfött att importera en från DE då det nästan är billigare här hemma i SWE och att det finns ett jätteutbud nu. Man slipper ju allt med att köra hem, regbes och "oroa" sig. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Tur att jag inte växlade till mig cash, tur att färjan var inställd igår. När jag ringde ner till bilfirman imorrse hade de sålt bilen som jag trodde att jag hade reserverat, snopet. Vad skall jag nu tänka på för att somna gott om kvällarna. Måste hitta ett nytt objekt. Svårt att hitta en fräsch Z3 med rätt utrustning. Ska försöka sova nu, svårt när drömmen sprack... //Dahlskog |
|
kilroy |
Smidigaste sättet är kontanter...men man behöver ju inte trava runt med dom i bakfickan...Överföring via bank funkar bra men tar lite tid...Att öppna ett konto i en bank som har samarbetsavtal med tyska banker låter som en aptitlig lösning... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.