AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
598

ACC har slocknat helt

Gr
71
Grs
316 Touring -98
En fråga, har läst på några trådar men blir inte riktigt klok.
Kör -98 E36
Min digitala display är helt död från en dag till en annan.

Är det boxen eller fläktrelät tror ni?

/G
Mattan
Det är dåliga lödningar på kretskortet inne i displayn. Finns några trådar om det. Lätt o billigt att fixa om man kan löda lite. Ny display kostar 2500 kr c:a.
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
Har fått precis samma problem på min ACC (318 E36) men på min dör fläkten samtidigt som displayen slocknar. riktigt irriterande nu när är det börjar bli kallt. Räcker det i så fall att bara byta displayen?? eller är det ett annat fel?
Gr
71
Grs
316 Touring -98
Jag har varti djävligt bra på att skruva sönder saker i mitt liv... Har väl inte alltid lyckats pillra ihop sakerna efter så det var med lite ågren jag bestämde mig för att försöka följa instruktionen på tidigare tråd. (genialiskt)
Så otroligt nöjd man är, sitter här med en helt demonterad acc framför mig, lite pickel men va fan.
Det som fick mig att gå i taket är BMW:s pris på ny. 2500:- för en sketen lödning, dessutom är det bytespris så man får inte tillbaka den gamla. (det kan man ju undra "ironi". I vart fall så lämnar jag kretskortet till en bekant som är finelektriker som får kolla igenom.
Jag är så fantastiskt nöjd över detta forum, lite otålig är man men svaren finns oftast någonstans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.