|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då MDS har hyffsat monopol i stan är det risk att man åker på att köpa en sådan baslåda.. var in i deras butik och dom rekommenderade denna Länk vad tror ni? Och till den rekommenderade dom detta slutsteg Länk Vad tror ni? Värdlöst köp eller helt ok? Är tyvärr helt oinsatt i vad som gäller i bilstereo svängen... Så lite synpunkter vore bra! Spelar inte så stor roll om priset svänger 1-2000 +/-... | |
|
Länk där står det en del om vad man ska tänka på...eller ganska mkt enligt mig :) är inte heller så insatt, men har lärt mig väldigt mkt där! /erik |
|
|
Hej! Skulle rekomendera grejor från DLS... Finns på www.nardik.se o säkert många fler ställen... ps.det är watt/rms som är viktigast.. Länk |
|
| MDS har väldigt bra baslådor och slutsteg. Men det är ganska mkt pengar för den lådan osh steget som de rekommenderat. Du får bättre med mkt mer för pengarna om du leter på nätet lite mer. Gå bla. på blocket eller här på börsen. Själv har jag köpt en grym låda och ett slutsteg från GAS. Mer än nöjd, och de köpte jag från blocket för drygt 2250 kr. | |
|
Kom just på att jag har ett MTX Thunder 2160 liggandes, säkert från -96/97 nånting, men det har alltid funkat kanon... skulle det kunna vara något att driva denna Länk baslåda med? Eller bör jag köpa ett nytt sånt här: Länk Sökte lite på google och folk verkar ju vara helt lyriska över MTX 2160 steget.... typ denna review Länk |
|
|
Hej Jag är ganska säker på att det där Mtx steget orkar driva den där mds basen. Det mtx tillverkar är nog mest troligt bättre än allt som Mds säljer, den effekt mtx uppger på pappret är den effekt som gäller, eller så är de t.o.m lågt specade. Har själv haft möjligheten att jämföra 150 MDS rms watt mot ynka 40 MTX rms watt på samma bas. Vilket steg tror du drev bäst? Stirra dig inte blind på Mds effekt siffror, att de inte alltid stämmer överens med verkligheten är vida känt. Dessutom har jag aldrig sett nåt märke höjja sig själv så högt upp i skyarna som Mds. Kan verkas som smutskastning de ja skriver, men det är bara min lilla åsikt. Om nån kan bevisa motsatsen så lovar jag att hålla tyst och äta upp det jag skrivit. Men ska man ha nåt riktigt billigt så kan jag välja Mds, basarna tänkte jag då på, stegen är inte så värst billiga ändå. //Mvh Simon |
|
|
Tycker du skall välja ett annat märke, tror du blir besviken på mds.. // Jim Profit |
|
|
Hej igen! Köpte för enkelhetens skull de prylar som jag länkat till ovan (12" färdig baslåda med reflexrör + slutsteg) från MDS. Det jag inte gillar är att jag tycker att det mest "mullrar" jag vill ha mera klara "stötar" (snärtigare) från basen.. "BOM BOM" istället för "BOBOBOBOBOOBOBOM" :) borde man ha gått på en 10a då i stället? |
|
| Med rätt "gaining" så går det att få tolvorna att spela "snärtigt". | |
|
Mds är i underkanten av bilstereo tillverkare. Satsa på DLS eller Infinity istället...helt klart märken med ett gäng prisvärda system och stärkare. Skulle lätt rekommendera magnesium serien om du vill matcha basen du visade på länken och nån av classic stegen i dls serien som matchar basen. kika på www.nardik.se eller på dls.se ,där finns allt som dom har. onödigt att lägga pengar på saker som ändå inte lever upp till vad du betalat. Mvh Jonah |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.