|
|
|
|---|---|
|
Jepp! Trycker ut olja i vattnet,, men inget vatten i oljan vad jag kan se, Ryker vitt ett bra tag vid kallstart! Ska plocka av toppen nu i helgen. Vad är mest troligt, topplockspackningen? eller spricka i toppen? Hur och var ser jag spricka(or)? Om det nu är spricka, går det att åtgärda på något vis eller måste jag hitta en annan topp? | |
stefannorr |
Ja gissar på topplockspackningen... |
TobbeBMW |
Låter som det skulle vara packningen, är det en spricka i toppeneller blocket så är det inte säkert du ser den med blotta ögat, sprickorna expanderar när materialet blir varmt så. Jag råder dej att bara för säkerhets skull lämna in toppen att röntgas efter sprickor, kostar inte så mycket i sammahanget. |
| vad kostar en provtryckning och vart utför man egentligen den proceduren? | |
|
Jaha då var toppen demonterad, topplockspackningen hel och fin ,, Ångest på hög nivå! Ser inga sprickor någonstans. Kan en liten spricka som inte syns göra att bilen trycker ut all olja i vattnet? har inget vatten i oljan vad jag kan se, där är det tomt, men tömde den lilla oljan som var kvar och den ser fin ut, varken tunn bubblig eller grå... fast kanske inte går att se om det är lite vatten i? Eller kan det vara något annat sjukt fel? |
|
|
Hmm...Vanligt förekommande(relativt sett)att på denna motor ha spricka/sprickor under kamaxeln,svårt att se om du inte demonterar den också...vilket du iofs kanske redan gjort? Nåja,ett tips iaf. Mvh Janne. |
|
|
kamaxeln har jag inte plockat ner, men tycker nästan kanske mig se en liten spricka under kammen på ett ställe, Ska kolla mer noggrant imorgon,. Hur demonterar jag av kamaxlen? |
|
| Packningen kan vara paj även fast det inte syns... kolla runt alla vatten och oljehål i packningen noga. Plockade själv ner en 525 -91 som packningen såg ok ut, fast det var kass komp på en cylinder... | |
|
Vad kostar det på ett ungefär att provtrycka eller röntga toppen? Lyckas inte se några sprickor :/ |
|
| antagligen topppackningen... tänk på att du har mkt högre oljetryck än vattentryck, därför går det den vägen och inte tvärtom | |
|
Topp-packningen byttes och allt återmonterades, men oljan var snabbt tillbaka :/ Vilka toppar passar till denna modellen? 320? eller måste det vara just från 323? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.