AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
904

Oförändrad BMW

La
3
Lasse64
525i 24V -94
Vad tycker ni om människor som ändrar utseende på sina bilar? Jag var väldigt nöjd med min BMW 323i-79 utseende och ville behålla den i sitt originalutförande. Nu har jag en 525i 24v -94 och hoppas kunna göra detsamma med den. Dock har det ju blivit populärt med feta däck och stora fälgar. Snyggt ibland när det är måttligt. Fast helst original eller? Vad tycker ni?

BMW, vad annars?
Större fina fälgar har jag inget emot, övrig styling bör bara vara M-paket eller annan liknande diskret styling anser jag.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
279
norda
540iA -93
jag håller med greenberg diskret styling isånafall inte en massa påplockade plastdetaljer ser bara illa ut..men ett par snygga fälgar är lagom om det är inom rimliga gränser!

//norda
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Jag har själv större och bredare fälgar på min så jag tycker det är helt okej, mycket snyggare än orginal i mitt tycke. Jag håller med föregående folk i tråden, det skall vara smakfull styling och där hör inte lexus-ljus eller kromade speglar till. Det skall vara ogrinal helt enkelt.

BMW 525i -90
Håller helt med. Gillar inte riktigt när folk packar på sina vagnar flera 100 kilo prastgrejer. Lite halvdiskret är helt klart det finaste. En diskret sänkning å en uppsättning fälgar räcker gott å väl. Om man nu måste sätta extra plast på bilen, så ska det också vara mycket diskret. Gillar inte svullstiga megabyggen. Tycker det förstör mer än förskönar.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Det ska va stilrent, sen vad man gör kan ju kvitta.
Visa användare
153
koola
520i-03,523i Touring-06, X1 sDrive 18d-10
Helt rätt!! stilrent ska de va,även om man har lite andra däck o fälgar.
Ax
20
Axion62
535ci -89
Diskret är modellen. Ska du styla eller tuna ska det vara Fast&furious stilen, "allt" ändrat i någon detalj. Dessutom skall du vara 18år gammal, ha slingat hår, säckiga jeans, tryck i baslådan, UV-ljus under och bo i en mindre stad.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
En äldre BMW i välskött originalskick är jäkligt snyggt men tyvärr alltför ovanligt idag. Jag skulle gärna ha original tillval kryssekerfälgarna på 7x15 tum med tillika original 225/60 (?) däck på en E34. Det må vara lite ballongaktigt jämfört med dagens mode men stilrent, elegant, tidsenligt och dessutom komfortabelt.
Men visst är det snyggt med 17 tum och en diskret sänkning också .
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Håller med "Greenberg"!

------
Länk
Länk
La
3
Lasse64
525i 24V -94
Nu verkar det som jag har fått en del svar på min fråga.
Om man inte tycker en BMW är snygg som original så kanske man inte ska skaffa en... Måttlig styling med omsorg för orginalutseende är väldigt viktigt.

BMW, vad annars?
Visa användare
279
norda
540iA -93
du är inne på helt rätt linje lasse64

//norda
Håller helt med Lasse64!

Originalutförande ska det vara. Om man ska modifiera så ska det vara med smakfulla detaljer, förslagsvis BMW original.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
lexusljus, kromade backspeglar, tonaderutor, neonljus, sterio, är grejor som förstör bilarna och ger dem dåligt rykte. Det är ungefär som att ju tjockare du är desto taijtare kläder har du, vilket också är allt för vanligt, likheten mellan bilen och personen är att det är ingen som vill ha dem för att de är osmakliga på marknaden. En BMW är en BMW och titta bakåt i historien så får man se hur de ska se ut och framför dem med värdighet, en av anledningarna är ju att man inte behöver hänga på en massa plast krams osv, för bilen behöver inte bevisa någonting, man vet ändå vad den kan och inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.