|
|
|
|---|---|
|
Är det vanligt att lagrena till remhjulen på generator, servo, vattenpump,ac ger upp? Låter illa från remmarna, är ett "gnällande" irreterande ljud..remmarna slirar inte men det låter nästan som att dom gör det, oavsett varvtal ska byta remmar, förhoppningsvis är det bara dom som e kassa, men hur vanligt är det att nått av lagrena ger upp? | |
|
Remspännaren? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| den också..men jag tänkte mest på lagret i tex generatorn som remmen drar runt.. | |
|
Lagerna som du nämde brukar hålla bra så länge inte remen är för hårt spänd. Mvh. Richard |
|
|
det finns kanske spännrullar på den motorn? de brukar vara kass rätt så ofta på M50 (alla mina på 2 bilar var det i.a.f.), och de är självspända... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
| hade tänkte byta remmarna idag, och det var inga spännrullar på min motor..man spännde generator och servopump med en kugghjulsbult som rullade på en kuggkrans när man vred bulten...fiffigt tänkte jag.. men tyvärr så var några kugg till servon trasiga så det blev inget byte denna gång.. =( | |
|
Beror på hur ofta/mycket man motortvättar. Låter man bli så håller de i evighet eller bilen ut. Motortvättar man (och avfettar) så brukar man kunna paja generator, acpump och spännrullar rätt lätt. Lagren gillar inte vatten har jag märkt. Det kostar att ha blankt under huven..... |
|
|
Det är inga problem o justera även o kuggarna är slitana p åjusteringen, använd ett lämpligt brytjärn/sotr skruvmejsel o bänd med istället! För övrigt så är nog remmarna dom som oftast ger upphov till gnissel, skrikljud o knackande ljud. Sällan några fel p ålagren i genratorn eller servot. Vattenpumpen däremot är en förbrukningsvara som på alla bilar! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.