|
|
|
|---|---|
|
Hej. Försöker skaka fram färgkoden på min bil, ska beställa lite lack. Vet att den finns på plåten som är nitad i motorutrymmet där bl.a chassinummret står, men det står ingen förklaring till siffrorna. Det är bara massa sifferrader rakt uppochner utan att man har en aning om vad dom betyder. Den enda förklaring som finns är till viktsiffrorna. Min gissning är att det är siffrorna "537/6"(eller nått i den stilen..) som är färgkombinationen, för den brukar väl vara "3 siffror / 1 siffra" ? | |
stefannorr |
Brukar väl stå instansad på ena stötdämparfästet(kullen) fram? |
| Jo, där sitter plåten som jag skrev om..men det står mer än färgkoden.. | |
|
Det står i klartext på en klisteretikett. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Saknar den klisteretiketten :( jag vet att jag har oxfordgrönmetallic, men sen finns väl den färgen i olika kulörer? det var iaf vad jag fick höra på en verkstad.. |
|
|
Vistt finns färgen i olika "varianter". Men det är ju lackerarens uppdrag att hitta rätt, så att det stämmer med övriga delar på bilen. Räcker med att du vet namnet. Men hellst så vill de veta nummret. Brukar vara några siffror. |
|
|
Det är färgkoden som har just den sifferkombinationen. Min färg heter Sterlingsilbermetallic å har koden 244/7. Färgkoden sitter instanset på dämpartornet på pass.sidan. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.