|
|
|
|---|---|
|
Vart ska man börja leta efter efter fel om elspeglar dör ? Alla säkringar under huven är hela. De fungerade innan en kompis lånade bilen :) Han uppmärksamma mig också på två döda cigaretttändaruttag. Är det läga att handla delar på bildemontering ? Eller kan det vara nåt ruttet i det elektriska som skojar ? Aldrig mer en rostig Volvo ! | |
|
mät strömmen ut till speglarna, sitter en kontackt i spegel som det går att ta isär om du har ström där så har säkert motorn till spegeln pajjat Joakim Eriksson |
|
|
Joakim Eriksson : Det är skillnad på ström och spänning! |
|
| Nån aning om hurmånga volt motoren behöver ? | |
|
Behöver och behöver, motorn vill nog ha 12V skulle jag tro. Om båda speglarna + cigguttagen är ur funktion så är det knappast motorn som gått. Om alla säkringar är hela så är nästa tips ett relä. Det är väl troligen så att elspeglarna bara går att justera när tändningen är på? Cigguttagen kanske också går över tändningen? Ofta står det i locket till säkrings-/relä-centralen vilket relä som går till vad. OBS. Det kan finnas fler elcentraler, jag har tre i Volvon! |
|
|
Har ett liknande problem: Sidospeglarna och backljuset fungerar inte, säkringen går så fort man slår på tändningen. Det är säkring nr 12 som går. Någon som vet om det ligger spänning på sidospeglarna hela tiden, eftersom säkringen går så fort tändningen slås på. Något tips på vad som kan ligga och kortsluta ?? /Matte |
|
| Kablar som rör sig brukar ge upp till slut, d.v.s. kablarna som går ut till dörren är misstänkta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.