AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.106

Erfarenhet av DLS C5 framsystem?

Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
Hej!

Funderar på att byta uppdatera ljudet i min BMW 328i Touring (E46). I dagsläget har jag BMW Business original cd.

För det första så har jag hittat ett begagnat (2 månader) DLS Reference 100A slutsteg, begärt pris 1300 kr, låter det som en ok affär?

Sen undrar jag angående framsystemet, Nårdik i Ö-vik har bl.a. rekommenderat mig att byta till DLS C5 (5,25”) framsystem, är det någon som har några erfarenheter av det framsyste-met?

Nårdik nämnde även DLS UP5 (5,25"), men som jag förstår så drar kostanden iväg då med minst 1000 kr. Nårdik begär 1170 kr för DLS C5 grejorna, är det värt att pröjsa 1000 spänn ytterligare för att få DLS UP5?

Tacksam för tips!

//Fredrik
Absolut värt den extra tusingen!
Dy
370
Dyngrak
Skit också, jag som trodde att man skulle kunna spara in lite pengar där ; )

Finns det något annat framsystem som rekommenderas i budgetprisklassen?

//Fredrik
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Sök efter tester i bilstereotidningar, DLS har vunnit mycket tester i budget klassen, Har använt själv deras förträffliga framsystem mm
Dy
370
Dyngrak
Kanon, tack för tipset!

//Fredrik
Köper allt ifrån Nårdik till min bil när det gäller bilstereo.
Helt suverän service! Snabba leveranser! Hyfsade priser! Ställer du en fråga till dem så får du svar samma dag på din mail till 99% om det är en vardag! Hara bara gott att säga om dem. Väldigt trevliga snubbar som jobbar där.

Köpte ett DLS Up35 till bilen som framsystem och det låter kanon!!

MVH Jimmy
Dy
370
Dyngrak
Tack för synpunkterna Jimmy. Har själv samma erfarenheter då det gäller deras servicekänsla, dock endast via mail än så länge. Då man själv kommer från Foppaland så skulle det va skoj att anlita Nårdik för jobbet, nackdelen är väl att det inte blir någon resa norrut förrän efter nyår...

Vad kostar ett DLS Up35?

//Fredrik
DLS UP35 Ultimate Pro kostar 3800:- just nu pgr av att det har kommit nya modeller.

Jag köpte mina för något år sedan och betalade 4400:-.

Det är 3-vägs system 5,25" bas 2,5" Mellandome och 2,8mm Diskant. Ifs så vet jag inte hur det ser ut i E46 modellen men de högtalarna passade rakt in i hållen i min E36:a. Bara att byta ut de gamla och slänga i de nya. Ett dls slusteg typ det du hade på G ett DLS Reference 100A passar utmärkt. Ljudet blir ett riktigt lyft med ett sånt steg. Jag bygge en ny baffel och gjorde mina kickpaneler helt lufttätta och det gjorde en enorm skillnad. Men som sagt detta är ju till en E36 och du har väl en E46:a?.

MVH jimmy
Dy
370
Dyngrak
Jepp, har en E46 Touring med Business cd. Min tanke var att köra en budget variant med ett DLS Reference 100A steg samt byta framsystemet. Som jag förstår så är det ett tvåvägs 5,25" som sitter i bilen i dagsläget, stämmer det?

Har för mig att jag läst på forumet (hittar dock inte tillbax till den tråden) att det även skall vara hyffsat genomförbart att köra med 6,5" fram, hur är det med det egentligen?

Angående ditt framsystem Jimmy så känns det som det blir lite väl mycket pengar för mig. Har precis köpt nya 18 tummare så jag måste prioritera lite... tyvärr!

//Fredrik
DLS Magnesium 2-vägs system 1760:- har fått väldigt bra kritik.
Billigare alternativ.
Sen har du ju JBL, Infinity, MB Quart och Rockford Fosgate hos www.brl.se Det är inga dåliga alternativ de heller.

Ett bra framsystem är A och O om man ska få bra ljud i bilen.
Sen är det ju en kostandsfråga hur mycket man vill lägga ut det gåt ju att få kanon ljud ur liten budget me.

MVH Jimmy
Visa användare
84
Jonah528
528i-87
Ska du ha det bästa och mest prisvärda fram sytemet från dls kan ja tveklöst rekommendera reference serien. Slår dom bättre systemen lätt när det kommer till pris och kvalitet för pengarna. Har själv Dls Ms6 visserligen 6,5 halvor men femorna e inte mycke sämre dom. Har haft ultimate serien också och ljudet e inte så stor skillnad på när man vet vad man betalat. Ett bra steg som får fart på fram systemet är att rekommendera och det du hade på g är klockrent till framsystemet. Skaffa sen bassblockers eller spolar som delar bort den ljupaste basfrekvenserna så låter du en bas sköta det så ska du se att du kommer få många timmar av välljud.

Mvh Jonah
Dy
370
Dyngrak
Jonah528: Låter nice, skall ta och besöka en bilstereo butik nu på måndag : )

//Fredrik
Dy
370
Dyngrak
Jonah528: Låter nice, skall ta och besöka en bilstereo butik nu på måndag : )

//Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.