|
|
|
|---|---|
|
Igår kväll tog bilen eld i motorutrymmet mitt inne i kalmar, började lukta bensin sen brann det ordentligt.. Bilen klarade sig men motorn är väldigt svart!!! Någon som vill skänka en slant =) | |
|
du hade brandsläckare hoppas jag!? rekommenderas å det starkaste med flera hundra grader turbo därnere.. |
|
|
Sorry grabben, verkligen tråkig sits du hamnat i :( Jobba på så rullar din bil på nytt med ny kanske förbättrad turbo ;) |
|
|
Hade ju tyvärr ingen brandsläckare.. hade precis justerat lite med motorn så det var en bara en testrepa.. en bränsleslang som sprack.. behöver byta motorkabelhärvan, spridare, lite slangar m.m så det är inte så farligt! nästa gång så ska jag ha en brandsläckare redo =) |
|
|
Hummm.. synd.. Lider med dig ;( Brandsläckare är alltid bra att ha i bilen... Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
AN-kopplingar kostar, men är värda varenda öre.. Då slipper man bränder i motorrum |
|
| köpte du den från märsta? | |
|
Japp från märsta.. inget fint bygge men tänkt som vinterbil! |
|
| Sorry, förmodar att det var slangen över ventilkåpan som brukar spricka, jag fick läck på min men klarade mig utan brand... | |
|
min gamla bil...jupps..... jimbooo hade tänkt köpa den men ändrade sej...kom inte ens o kikade....hoppas det kommer lösa sej för dej L,själv vet jag fan inte vad jag ska göra med touringen....den hostar igång lite då o då,hmm...du har ingen aning om va de kan vara ? hur ska man koppla för o koppla bort hela larmet ??? tror det kan vara att den stänger av soppa pumpen så fort den startat ? |
|
|
ronnie325E: Det var slangen till btr som sprack! chObbe: det sitter en svart smal kabel som är ihopskarvad med kabelsko klipper du den så kopplar du förbi larmet.. men kolla så att bränslepumpen går först!! Brann rätt duktigt för startmotorn hoppade igång efter det det brunnit i ca 1min så det matade på lite soppa i motorutrymmet! Tog en bild med mobilen men vet ej hur man lägger upp den.. |
|
|
Vet någon ifall motor kabelhärvan är samma till m20b25 som eta 2,7? Ser likadana ut och båda är ju motronic, och i princip samma motor |
|
|
Min M3 började brinna innan turbo. Körde på en hare och slangen till oljekylaren gick av, sen brann det duktigt om grenrören, hade ingen släckare så jag fick ösa på jord och grus och skit som fanns brevid vägen. Nu har jag en släckare monterad under stolen... Men ska ALLTID ha med en ifall... Ni som inte har, skaffa en innan det behövs, det känns inte bra att ösa skit över en S50 motor! Länk www.reptil.nu |
|
|
Jag kunde inte ens ösa grus över min =) allt brann, isoleringen på huven var det en j-vla fart på! Lågorna stog 1,5m övanför huven när den var öppen! jag stod i ca 4min och väntade på att brandkåren skulle komma. Sprang runt och frågade ifall någon hade vatten eller en filt, fick bara tag på en halv liter fanta så det kändes meningslöst =( |
|
|
Brandsläckare borde vara standardutrustning. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Hädanefter så ska jag alltid ha brandsläckare i bilen.. |
|
|
Var bilen försäkrad? ------ Länk Länk |
|
|
Brandsläckare e nog den billigaste försäkring man kan köpa!! Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
Huvudströmbrytare är inte heller så dumt att ha. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Det är bra att kunna bryta strömmen till soppa pumpen/arna. Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.