|
|
|
|---|---|
|
När jag startar bilen på morgonen så hackar den och går jäkligt orent tills tempmätaren börjar röra sig, se´n går den rent. Jag har bytt fördelare, rotor, stift, tändkabel och avkännaren på 6:ans tändkabel, skickat i k-sprit, men likt förb. samma fenomen. För en vecka se´n bytte jag topplockspackning ock kollade då även kam och vippor som såg bra ut. | |
|
Du tror inte att det kan vara tempgivaren eller kontakten till denna som spökar. Freddan |
|
stefannorr |
Tempmätaren/givaren borde väl inte påverka motorgånegen,den känner väl bara av tempen eller så funkar den inte alls? |
|
Den känner väl av motortempen och kommer därmed att påverka hur mycket bränsle motorn ska ha när den kall resp varm. Kall motor brukar ju få lite mer bränsle. Freddan |
|
|
Kan funktionen på tempgivaren komma och gå? Inne i kupén när man tittar på vattentempen så verkar den funka som den ska men kan det vara en annan givare som ger signal in? / Peps |
|
|
Funktionen kan säkert komma och gå om det är glapp i kontakten. Fast det borde stämma som Du säger att det ska synas även på tempmätaren. Har Du någon Du kan prova med istället? På tidiga Motronic-motorer fanns ju även en termotidskontakt som styrde en separat kallstartsinjektor. Vet ej om Du har en sådan. Kärvar denna blir det ju lite soppa vid kallstarten. Freddan |
|
| Det stämmer det Freddanson säger, men 520i -89 har ingen kallstartsinjektor. Det styrs via Insprutningsventilerna istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.