|
|
|
|---|---|
|
Min entusiastBMW behöver vinterförvaring / garageplats. Upplands-Väsby Tips mottages tacksamt! | |
|
Antar du kollat GulaTidningen och Blocket. Kolla annars med MemoryHotell i Kista, Ernst Wallerström 08-7390725 __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Jag har prövat Blocket och GT men inte hittat något bra. Skulle hälst vilja hitta ett privat villagarage eller dyligt i närheten där jag bor. E |
|
|
Finns en plats i mitt entusiastgarage för vinterförvaring/uppställning för inte så stor bil, nära S:t Eriksplan i Sthlm, 1200/månad Maila mig för mer info om intresse finns. Mats |
|
|
Mats När jag dubbelklickar på t80196 så fungerar inte det. Jag får inte fram din e-mailadress. Jag vill helst ha en uppställningsplats närmare Upplands Väsby. Edvard |
|
|
Kolla med Carpark. De har ett garage för vinterförvaring i Solna, i Länsförsäkringars hus i Vreten. Där står redan en del BMW och andra trevliga bilar uppställda. Jag vill minnas att det kostar 400-500 per månad. C.C. |
|
haimaul |
Kan också rekommendera Carparks garage i Vreten. Varmt, torrt, säkert och billigt! Står där för andra vintern i rad. Och bilen får trevligt sällskap också, både av BMW och andra märken! __ When in this charming car, this charming man... |
|
Tack för alla tips! Jag har varit i kontakt med Carpark. Min bil är entusiastförsäkrad och även om länsförsäkringar äger huset så kommer dom troligtvis inte godkänna det alternativet. Enligt LF så skall man helst ha en enskilt garageplats eller max 8-10 bilar i samma garage gärna då andra entusiastbilar. Sen vill jag ha nära till bilen också. Även om jag inte "meckar" med den i garaget (kör bara ca 200 mil per år) så vill man "gulla" med den. Mycket tacksam för ytterligare tips! E |
|
|
Pröva Shurgard dom finns på flera ställen i StorStockholm tyvärr saknas eluttag men i övrigt var allt prima när jag hyrde av dom för två år sedan enskild utan insyn från förråden bredvid och snustorrt 995kr/månad betalade jag. Mvh Stephan |
|
|
Tack för alla tips. Garagefrågan har löst sig. E |
|
|
Kanske fel tråd att forsätta på men finns det tips om garageplats för entusiastbil i Göteborgsområdet? /Christian Snart 535dAT -05 |
|
|
E mfl.: Om du har bilen avställd och endast har brand och stöld-försäkring på bilen som normalt vid avställning så ska det ju inte påverkas av hur du hade din bil försäkrad när den rullade på vägen. Alltså din bil är inte entusiastförsäkrad den tid den står avställd. Då är den försäkrad så vilken annan avställd bil som helst. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy Entusiastförsäkringen är så "billig" att det knappast lönar sig att ställa av bilen. Tvärtom är det en av orsakerna till att försäkringsbolagen har entusiastförsäkringar - mindre administration. Ett av kraven är dock att man lever upp till de krav som bolagen ställer på förvaringsplats etc för att låta entusiastförsäkra fordonet. Det var därför som jag ville ha en bra garrageplats till bilen. E |
|
|
Låter mycket konstigt att det inte skulle löna sig för din del. Har du verkligen kollat så det stämmer? Kan ju omöjligt vara dyrare att ha bilen stilla än att ha den på vägarna med risk för krock/skador. Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.