|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som känner igen följande på min 535 med steptronic? När man ibland lägger i backen o bilen börjar rulla bakåt så dör den, händer inte ofta men ibland. Ac:n är på och rattutslaget är minimalt eller ingenting. Någon som vet? | |
| Jag har samma problem, men det händer oftast när jag ska köra iväg. Det verkar inte spela någon roll med ac:n av/på, rattutslag. jag vill oxå gärna veta vad problemet är. Jag ska in till veckan med bagageluckan, ska då kolla upp felminnet om det säger något. | |
|
ok hör av dig när du vart på verkstan. |
|
stefannorr |
Vad ligger varvtalet på när du lägger i backen då? |
| Idag låg varvet på 500 med driven i, det måste väl vara för lågt...? | |
| Ingen som vet något...? | |
stefannorr |
Min ligger på 700-800 v på tomgång |
| Med acn på ca 7-800 varv | |
| Den lägger alltså av när man släpper på bromsen inte innan | |
| Den dör precis när man ska gasa iväg tex i ett rödljus, grrymt irriterande. Det händer bara då och då men det verkar hända oftare för min sambo kanske för att hon kör lite lungnare. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det finns ett servicemeddelande (SI 120498349) om det. Pga av att generatorn ej klarar av att leverera tillräckligt mkt "kräm" när man lägger i backen i komb. med rattutslag. Problemen blir värre om man har AC avslagen då tomgångsvarvet sjunker ytterligare. Vad man skall göra är att höjja tomgångsvarvtalet (SI 110698336). Åk till BMW så fixar de det. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Nja det hände i veckan 5 ggr på rad utan minsta rattutslag! Till slut gav man upp väntade ett tag o sen gick det. . |
|
|
Kävlingepågen: Gäller det även för min bil när jag lägger i driven? Det måste oxå betyda att det är ett ganska känt fel |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jepp. Om du har de symptomen. Åk in till BMW och prata med dem. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Hej! Råkade ut för "samma" fel idag. När jag backade dog den några gånger, men sen kom jag iväg. Efter ca 1km körning dog den när jag stannade vid ett rödljus. Startade den direkt och sen fungerade det utan problem. Vad gjorde de för åtgärd på bilen? 528iA-97 |
|
Oftast en höjning av tomgångsvarvet. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Ok, men varvtalet ser okey ut, Ligger på ca600-700. (Kliman inkopplad) | |
|
Hade samma fel som ni.. det var vevaxelgivaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.