|
|
|
|---|---|
|
Det läcker lite från den på ett par ställen. Packningen är ny, satt med "packningsmassa", anläggningsytorna är rena och repfria, skruvarna nya och dessutom dragna med momentnyckel. Har fått höra av en bekant att om den är tillverkad i kork skulle den inte tåla "packningsmassa". Alltså, att den skulle lösas upp. Kan det stämma? Retligt med läckage från en nyrenoverad motor!!! elpe300 Bilen: Länk | |
| Hej. Jag kom osökt att tänka på en ventilkåpspackning i kork som jag monterade en gång. Jag hade tydligen dragit åt för hårt eftersom packningen i mellan skruvpunkterna glidit in och låg inte alls i kläm med följd att den läckte. Dessa bultar behöver inte alls dras hårt men du hade ju momentdragit. | |
|
Lättare hänt på en ventilkåpspackning eftersom den är så smal. Packningen till oljetråget är ju mycket bredare. elpe300 Bilen: Länk |
|
|
Varför har du använt "packningsmassa"? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det går att byta trågpackningen med motorn på plats. Har gjort det på en 320i -84. Fick lossa motorfästena en aning och släppa ner oljepumpen i tråget när jag tog ner det. | |
|
Jag satte dit det för att Haynesboken "ville det". Inget satt längs långsidorna utan bara vid gavlarna. elpe300 Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.