|
|
|
|---|---|
| hur mycket värde skulle ni tro för en m5 oo svensksåld och har gått 6000 mil (ej navi) | |
| Någonstans runt 300000? För det rör sig väl om den med faceliften? | |
| Ca 225-250.000:- Ganska svår sålda... | |
|
Inte mer än 225-250?! Det är sjukt mycket bil för pengarna isf. //Marin |
|
|
Vänta nu här lite.. Har jag missat nått? man får alltså en svenksåld M5 e39 2000 för runt 230' numera? |
|
|
De är svårsålda men jag tror nog man får ut mer än 225-250'. Jag skulle säga mellan 250' och 300' beroende på utrustning, färgval på inredning etc. Vissa, i mitt tycke, groteska tvåfärgskombinationer på stolarna kan vara svårsålda. Folk blir lätt kräsna när det finns många bilar på marknaden. Ska du redan sälja förresten? Jens |
|
| Jag menar priset som bilen säljs för. Det är en stor skilnad i pris på 99-00 och 01-nyare. Det är ju omöjligt att värdera en bil utan att ha sett den men jag tror det är omöjligt att få mer än 250.000:-. | |
|
det kan inte vara sant även om man kollar på bytbil eller mobile eller här på börsen den säljs ju mellan 300-350k hur kan man säge att under 250000 jag vet inte om jag missat nåt men det verkar osanolikt. jag vill inte sälja men om jag får bra bud varför inte under tiden jag kan ju köra min 330 tills jag köper nya modellen |
|
| De billigaste på mobile ligger under 200.000. Känner en kille som köpte en -01 med 19" i tyskland för 280.000. Det är skilnad mellan utpris och det de säljs för. Har själv en M5 E34, de har blivit så billiga så jag kommer aldrig sälja den. Det är lika bra att ha kvar den när jag köper ny bil. Jag fattar inte att BMW, speciellt M modellerna är så undervärderade. En tio år gammal Toyota Supra kostar lika mycket som en M5 E39... Ok tidiga E39 är kännda som problem bilar men övriga M-bilar är hundra gånger mer driftsäkra än Saab och Volvo mfl. | |
| Ej Navi ett minus. Stort plus för svensksåld dock. Hade varit en perfekt M5a om det var modell facelift. | |
| Jag har precis kollat mobile och den billigaste somhar gått 6000 mil är 29000 euro sedan kommer andra utgifter förstås och import. men på bytbil börjar den 345000 och uppåt så jag tänkte annonsera för 329000 med vinterjul på original m fälger vad tycker ni? | |
735 |
Skulle nog tro att det relativt låga miltalet och att den är sv-såld tilltalar många. Det som drar ner är avsknaden av Navi, vilket många ser som ett krav på en bil som denna. Tror att ett rimligt slutpris bör vara kring 300´ +/-10´. Priserna på M5: har sjunkit väldigt mycket sista året och kommer säkert fortsätta göra det nu när nya modellen lanserats. Men kommer nog stabiliseras kring 150´,beroende på om BMW lyckas lösa Vanos problem och liknande på ett bra sätt. |
|
Det är bara att annonsera och prova. Lite fel årstid att sälja. Svensksåld och lite mil talar för och ej navi, ej facelift talar mot som redan skrivits. Är den vinterkörd är det för mig ett nästan lika stort minus som det är plus att den är svensksåld. Dom billigaste i Tyskland ligger runt 180'. Man får en ganska fin -99-00 för runt 200.000 i tyskland men betydligt fler mil än din. Tror ändå det bli svårt att få ut 100' mer för din. 270'-290' skulle jag gissa på som slutpris. Men annonsera så märker du hur stort intresset är. Eftersom du inte verkar ha bråttom är det "bara" att efter hand sänka priset och invänta rätt köpare. Vissa köpare har som krav att det ska vara svenksålt och lite mil. |
|
| Det låga Priset på M-bilarna beror nog först och främst på försäkringen eftersom den ökade med 100% vid årsskiftet.. Tycker nog M-motornerna är ganska så driftsäkra förutom att vanosen är lite känslig.. | |
|
Buddhabar: jag såg inte att den bara gått 6000mil. Trots detta tror jag att det blir svårt att få mer än 250.000. Men det är väl bara att sätta ut en annons och se vad som händer. Tyvärr är ingen navi ett jätteminus. danrang: höjning av försäkringspremien med 100%??? Var har du hört det? Vilka modeller gäller det? Min premie sänktes. |
|
kilroy |
Alltid svårt att värdera en bil man inte sett och kört...dessutom finns det inget som heter "vad är bilen värd"....eller "min bil är värd osv"...Har man ingen köpare till bilen så är den inte värd nånting alls! En vara är bara värd något, rent försäljningsmässigt, när den byter ägare. Tvingas man som säljare att sänka priset från 200 kkr till 150 kkr...så är den värd 150 kkr...även om man tycker att "den borde vara värd 200 kkr".Rent allmänt borde man kunna få en M5:a årsmodell 00 för ca 250 kkr. Men dom börjar rasa i pris nu....den som vill ha en E 39 M5:a bör vänta lite till... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.