|
|
|
|---|---|
|
hadde tänkt o ställa tändningen på min bil.. någon som vet hur man gör?? strobboskop har ja.. vart sitter märkningarna?? som man ska gå efter?? om de nu finns sånna märkningar??? har ingen aning själv... glad för alla tips ja får.. tackar... /// BMW E28 POWER!!! | |
| om ingen har bytt motor i den till en nyare, ska du lossa muttern till fördelaren (under fördelare) och rikta lampan mot remskivan under vattenpumpen, nedanför generatorn, sedan vrider man fördelaren tills märkningen på remskivan stämmer mot märkningen på den fasta "pilen" på blocket/kåpan... tänk också på att vissa måste ställas vid 3500rpm om jag minns rätt | |
|
hmm.. oki.. nej.. ja har satt i en motor från -84 i den.. så de e lugnt.. de vet ja.. oki.. ska prova de.. men måste ja gasa min till 3500rpm??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
hej.. får ingen ordning på tändningen.. enda märkningen ja hittar e streck där de står siffrorna 1 o 2 osså lite streck i mellan.. o dom sämmer inte alls överenss med märkningen på "kåpan" när ja ställer de så gott som de går så går bilen jätte dåligt.. va gör jag?? ingen som har lite bilder m.m. ?? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
e de ingen som vet hur man gör?!??!? gärna med bilder osv.. enda märkngingen på "kåpan" ja hittar e ett streck.. gissar på att de e de man ska gå efter.. men vilket sträck e de på remskivan?? e ju mängder ju... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.