AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
746

E32 med status

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Blev lite förvånad men verkar som om E32 är rätt så tidlös då t ex en limousinfirma har E32! :D

Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Visst är E32 tidlös ! det har jag alltid sagt , en av världens bästa vagnar overall ! , inte bäst på något men väldigt bra på allt.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Limousine Service modell lågbudget? ;o)

/Lazze
Länk
Visst är E32an en fin bil....men att använda den inom limousine service år 2004 är väl...vad ska man säga....komiskt!:)

The Seven Series...Cause I ride with pride!
I Danmark är BMWs största/dyraste modeller fortfarande lyxbilar oavsett årsmodell så det är inte helt förvånande att se en 750:i i detta sammanhang mycket trevligt tycker jag!

Mvh Stephan
Ras.mus
Men vem fanken betalar 500:- i timmen för att åka i en E32??? 500:- danska dessutom = 625:- svenska...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jämfört med dansk taxa för Taxi får man väl nästan räkna 500:- DKR som ett fynd för att transportera sig utan egen bil.

Ras.mus
Jo, men 500 dkk är väl hyra av bilen bara... sen tillkommer chaufför, kilometerkostnad mm. Det var bara jänkarbilarna som det ingick i, och de kostade en bra bit mer än det dubbla per timme..
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Glöm inte bort att Danmark har gigantiska skatter på nybilar, på närmare 100 procent. Det innebär att man inte byter bil i första taget om man kan slita lite till på den gamla. I alla fall inte när det handlar om vagnar som med svensk "lågskatt" kostar närmare miljonen.

Jag tycker att bilen ser fin ut även om den inte är ny. Lite nostalgi-limo lixom.
Nostalgi kärra i all ära...om inte annat skulle väl Calle Rosenblad säker få för sig att hyra den en sväng:P! Förstår inte riktigt poängen med att sätta ut toppfart på bilarna på sidan....fattas bara max effekt, och vridmoment, så skulle man kunna tro att det var en artikel ur Motorsport!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jag tycker det är trevligt att de använder sig av denna tidslösa karossdesign, den fyller ju säkert sin funktion fint med utrymme, utrustning och komfort.

Om ännu ett antal år kanske man tänker på en E32:a ungefär som på en Bentley från 60-talet idag...

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Tretretti,

är det inte så att det är 100% skatt på priset upp till 50KDKK och 180% skatt på priset ovanför 50KDKK + 25% moms självklart. Har för mig att det är så, det är därför kostsamma bilar, blir sjukligt kostsamma i Danmark att köpa. Brukar alltid tänka när jag ser en Dansk/Norsk/Finsk "fin" bil att de har fått slanta upp rejält.

/Simon
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag är inte säker på hur systemet fungerar i detalj, men när jag köpte min 330 Ci för tre år sedan (cirka 425') kostade samma bil i Norge nästan 800 000 Nok. Danmark har vad jag vet ännu högre skatter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.