AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
573

högtalare i en e 34 kaross

Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
hej jag har köpt en en bmw 525 93 rätt nyligen å undrar om någon vet vilka högtalare man ska sätta i för att få hygligt med bas vill helst utnytja orginal platserna för högtalarna

bmw forewer
5,25" i kickarna och på hatthyllan.
Man får hyffsad "bas" i originalhålen fram (med borttagen filtsak bakom högtalarna), men i hatthyllan är det så liten volym i "lådan" så att det låter mest skit om man vrider på basen.
Jag har sett över möjligheten att utöka "lådans" volym, men insett att röret till låda har hjulhuset rakt under sig...
Återkom gärna om du har någon bra lösning för hatthylleljudet!
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
jag tackar för svaret ska se om jag kan komma på nån lösning i hatthyllan

bmw forewer
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Jag har satt i 5,25 2-vägs både fram o bak i hatthyllan.. använder mig av orginal diskanterna fram då jag tycker att dom låter helt ok.. sen fick jag fixa till d lite där bak för att kunna gömma diskanterna... men jag tycker att d funkar bra.. man får lägga litta filt elr nått för att dämpa möjliga vibbrationer i hatthyllan...

//Gandsjö
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Ja jag satte i ett par 5,25 och diskanter i hatthyllan igår.
Monterade allt rakt av i orginalfästet.
Det låter minst sagt skit, så förvänta inte för mkt från bra element om du placerar dom där.
Mina diskanter är ljuvliga, mjuka och fina.
Men mellanbasen låter skit, jag tänker testa att göra en ny baffel som passar i gallerurtaget i hatthyllan.
Eventuellt kommer jag bygga ngn liten ram som höjer volymen på "lådan" ngt.
Men faktum är att det är långt från optimalt i orginalfästet.
Jag har precis köpt min kärra med och kommer förmodligen inte bygga ordentlig ljudanläggning innan sommaren då jag har kallgarage.
Men idag ska jag montera framsystemet, kommer förmodligen bara skifta elementen för att utveckla systemet senare.
Till kickarna finns "adapterbaffel" som gör det möjligt att montera 6" mellanbasar, färdigklädda i svart konstskinn på
Länk
Det är ju ett alternativ om man inte vill lägga grova pengar eller modifiera orginalpanelerna.
//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.