AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.299

Var är e38.info?

Nöjd E30 ägare
Är det någon som vet var sidan: www.e38.info tagit vägen??
Den sidan är ju som ett andra hem för oss som rattar runt i E38 vagnar.

Scheckheft, kommer sidan tillbaka?

Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Hade varit trevligt med en förklaring på denna plötsliga manöver, denna sida var verkligen uppskattad från min sida.

Mvh/
Marcus
Ras.mus
Ja, det var synd... Du som hade sidan, du behöver ju inte uppdatera sidan mer, bara låt den ligga kvar!

Annars kanske du kan skicka hela materialet till t.ex. mig så kan jag lägga upp det på min hemsida? Bara så att all infon finns tillgänglig igen, där fanns ju massvis med godsaker!!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Fullt förståeligt , Jag hade tidigare en sida om radioscanners och det var i perioder ett halvtidsjobb att svara på mail. endå skrev jag "Svarar EJ på mail om scanners".

Att bara låta en sida ligga kvar helt utan underhåll och uppdatering passar ej heller alla gånger , dock gjorde jag så att jag medelade2 veckor innan stängning så alla som ville kunde ladda ner hela sidan och ha som referens å sin egen hårddisk.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Scheckheft for president!
Please, ge oss sidan tillbaka. Den var verkligen uppskattad. Självklart förstår jag att det trillat in många frågor etc... Kanske kan du tänka dig en medlemssida med som förpliktar de som vill registrera sig att upppföra sig enligt dina direktiv!!?
Ras.mus alternativ låter i mina öron också som en tilltalande lösning.
Hursomhelst, din tid med siten var uppskattad!

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Scheckheft
Hej
För att ta slut på alla spekulationer:
Tanken på att lägga ner webbplatsen har funnits en längre tid och är ingen plötslig ingivelse. Största anledningen till nedläggningen är att mitt "bränsle" tagit slut. Från entusiasmen har arbetet med webbplatsen förvandlats till en massa "måsten". Måstenupplevda framför allt av mig själv: att uppdatera webbplatsen, att svara på folks frågor, att "kunna allt". Vilket naturligtvis är en omöjlighet för en person. Som Wadel skriver är det ibland ett halvtidsjobb att driva en webbplats. En annan svårighet är att hålla kunskaper uppdaterade när man inte äger modellen längre.
Det största problemet var kanske min ambitionsnivå: hög kvalitet på det som skulle publiceras samt regelbunden uppdatering. Ambitionsnivå och resurser (= tid) var dock inte i samklang. Det som avgjorde var dock en trevlig händelse; vi köpte hus för någon vecka sedan och jag insåg att jag inte kommer att ha tid längre. BMW intresset kommer dock att bestå; csi:n kommer att vårdas väl, dessutom ska jag på lördag köpa en mycket välvårdad 520 (E28) som vinterbil. Ska bli kul :). E38 modellen däremot är för tillfället ett avslutat kapitel:(.
Jag tror så här: om en webbplats om E38 modellen ska bestå måste flera personer vara involverade och dela på arbetsbördan.
Rgelbundna uppdateringar är ett måste om webbplatsen ska få besökare. Hög kvalitet på innehållet. Behovet av en sajt om E38 modellen finns. Ca 900 besökare hade E38.info varje månad och då "marknadsförde" jag webbplatsen bara här på Autopower.

Mvh
Scheckheft

Annars finns det ju alltid www.e38.org/

Han aldrig kika in på e38.info, så jag vet inte om det var samma sorts sida...men 338.org svarar på en jäkla massa frågor, det är en sak som är säker.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Scheckheft,

En tanke slog mig!
Du kunde kanske låta någon annan E38-entusiast ta över sidan? Synd att en så underbart bra sida skall gå till spillo.

MVH,
E38B12
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
För jäkla synd att allt jobb tid och information ska försvinna på detta drastiska sätt. Man det måste finnas en lösning, tex att autopower tar hand om informationen och använder det som en ren informationsbas och ingen "levande" sida.

Ett stort tack i allafall Scheckheft för det som varit, du kommer säkert på bättre tankar när E-38 suget blir för stort.

Mvh/
Marcus
Scheckheft:

Tråkigt med sidan, det var en av d bästa sidorna på hela nätet. Bla. detta med exteriöra/interiöra bilder på alla olika färger, träpaneler, individual mm mm. går inte att hitta annars.

Förstår att du inte vill "ge" bort sidan efter allt arbete du lagt ner på den. Vi får hoppas på att som marcus_m2 säger att E38a sugen blir för stort en dag så får du öppna sidan igen.=)

MVH
Har full förståelse för Scheckheft's dilemma. Samtidigt är det bedrövligt trist att en så värdefull och informationsrik sida bara går till spillo.
Hoppas sidan kan komma till användning igen på ett eller annat sätt.

Vill också tacka Scheckheft för denna suveräna sida, som givit mig mycket kunskap och inspiration!

/Lazze
Länk
Scheckheft
Hej
Dra upp en gammal tråd igen... . Många har hört av sig till mig privat angående E38.info. Jag tänker inte öppna sidan igen, däremot har jag de sista dagarna städat i materialet och lagt till en hel del uppgifter som inte fanns med på webbplatsen. Ni som fortfarande är intresserade av materialet kan hör av er till mig så bränner jag ner allt på en DVD som jag skickar till er mot en billig peng. Tänker inte göra "big business" av detta utan ser det här som en sista tjänst då jag drog bort sidorna helt utan förvarning.
Säljer även min unika L7 broschyr:
Länk
Om tillräckligt många hör av sig ang. DVD:n kan jag börja bränna. Maila mig om intresset finns, min e-post hittar ni under mitt använder ID.

Mvh
Scheckheft

Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Hej, är klart intresserad om du avser bränna DVD:n. Försökte maila till dig enl. användarID, men servern godkännde inte din mailadress.

MVH Håkan
Nöjd E30 ägare
Scheckheft:

jag mailade Dig ang. "Scheckheft´s greatest E38 hits DVD:n"

Nöjd E30 ägare

I do it only for the glory.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.