|
|
|
|---|---|
|
Hejs.. Tänkte höra om någon har eller har haft samma problem som mig på sin 325 -88 eller liknande bmw. När ja tankade idag så gick de i väldigt mycke bensin tyckte ja men det gick inte i utan rann ju liksom ut under..Undrar om de e vanligt att slangar eller dyl blir dåligt eller nått. Undrar oxå om de e svårt att byta tank om nu de skulle behövas.... Mvh Nicke If you got to go you got to go... | |
|
Vad jag förstått är detta ett vanligt problem, likadant på min, är väl så att pipen på tanken där påfyllningsslangen går på är rostig, bara att byta tank.... Om det är en krånglig operation beror alldeles på vem du frågar, men enligt mina mått mätt, så är det en rätt jobbig uppgift, ska själv ge mig på den snart.... |
|
|
problemet med att skruva i gamla bilar är att allt har rostat fast. lämnade in min bil för att dom skulle svetsa ihop tanken. dom sa att det var mycket jobb att ta ut tanken, men det kanske var för att få mer pengar skullle jag tro:P Alpina Power! |
|
|
sök! finns diskuterat ett antal gånger...det är lite krångligt men inte omöjligt! MVH Johan K |
|
|
Det är en del bök om man ska byta tank på en E30. Bilarna börjar bli till åren och allt sitter fast som berget. Räkna med en del special när du ska dra loss skruvar osv. Samma sak när du monterar tillbaks allt. Om du ändå tar ned hela kalaset så passa på att byta bromsrören. Mycket smidigare att göra det om allt är nedtaget runt om. /Anton |
|
|
det går bra att laga med superstål(epoxy) har gjort det på flera stycken och det håller se bara till att det är absolut rent innan du smetar ut limmet helgonet |
|
| Anton: Jag ska byta min inom ett par veckor och jag undrar vad du menar med special när skruvarna ska loss. | |
svintoleffe |
Ja, till exempel rörtänger spänntänger hammare, med en körnare o slå runt bulten så den lossnar. Men jag ska ge er ett väldoigt bra tips. Vi säger att ni ska byta tanken om en-två veckor, se då til, så att ni varje dag, lägger på rostlösare, varje dag, hellrde fem gånger per dag än, en gånger per tredje dag.. Blir mycket lättare att dra loss dom då. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.