|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Uppdatering: Vi bytte tillbaka LMM och uppdaterade programvaran på motorn. Nu finns det ingen fel kod på varken LMM eller Vanosen som det tidigare var på. Så med andra ord inga fel koder på sånt som den kan hålla reda på. Bilen går lite bättre men inte lika bra som förut. Problemet kvarstår alltså. Så vad finns det för komponenter som det ej regas fel koder på som kan vara trasigt som gör att bilen går sämre? Nån givare? bränslepump? |
|
|
Överhettad katalysator, som 'proppat igen' kanske??? /// Gunnar E. |
|
| Hur kan man se det utan att behöva byta ut den och testa om problemet är borta? | |
|
Kan det inte vara så enkelt att du vant dig vid bilens prestanda och suktar efter mer? :-) //Player |
|
|
Nej, absolut inte. Känner att den inte är lika pigg, främst på andra växeln då det var ett nöje att varva motorn på den växeln. från botten upp till 4.000varv absolut inte samma. den går jämt men känns inte lika pigg som sagt. och detta märkte jag i samband när jag körde en kväll att plöstligt var den slöare, inte att jag kom en dag och tyckte den gick sämre utan det var medan jag körde. Det har hänt två ggr när motorn har vart kall att tomgången har svajat, samt två ggr att symbolen för att "fyll på mer kylvätska snarast" täds men försvann när jag stängde av och satte på motorn igen. nått att haka upp sig på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.