|
|
|
|---|---|
|
Jag gjorde slag i saken och kopplade om min lljusomkopplare så att jag fick automatiskt halvljus enligt "klippa och koppla ihop tråd på brytaren". Bilen är en 525 -93 import, vad jag nu upptäckte var att om jag utan nyckel i tändningslåset. För spaken till höger och sedan direkt ner till vänster så börjar vänster blinkers blinka, det ser ut som att tändningen går igång. Dvs ABS, oljelampa plus serviceindikatorn och trippmätaren tänds. Är detta ngt som jag orsakat genom att "fulkoppla" mitt halvljus eller är det ngt serviceläge på ngt vänster? Jag har checkcontrol men ingen färddator eller farthållare. Ngn som har ngn ide? Jag vet ju inte om det var såhär innan jag kopplade om lyset. //Tobbe | |
|
glömde att halvljuset går igång med.... //Tobbe |
|
|
det där hade jag på min 316-79, men ej haft på mina andra bmw´s. vad jag vet var det inte import jag hade dessutom är väl någon slags "stopp vid vägen signal" |
|
|
Jo jag funderade över om det verkligen kunde vara ngt "fel". Men visst är det fler som hittat denna snillrika funktion som slår på tändning och lyse så är det väl så det ska vara. Att lyset gått igång hade väl vart en sak men tändningen.....hmm.. //Tobbe |
|
|
parkeringslyse, fram och bak för den sida du drar blinkers åt, coupefläkt, ciggtändare, bräd-belysning m.m hoppar igång vad jag minns. Kan ingen ge en bra förklaring på varför det är såhär? |
|
|
Jag förstår att parkeringslyset frar igång, men "tändningen" alltså inte endast brädbelysningen utan oljelampa, ABS och blinkersen börjar blinka på den sida spaken står till på min vagn. Jag har inte hunnit forka närmare i mer vad som går igång på min. Jag gjorde omkopplingen igårkväll, allt enligt denna sidan. Länk Jag var tom så noga att jag kollade vilken tråd som var skarvade med vilken. Om nu "schemat" gäller alla E34 så kan vi bortse från felkoppling. //Tobbe |
|
|
ja, inte fasen ska abs lampan blinka iaf! kan jag inte tänka mig. Det där är ju samma som jag har gjort på min egen e34! det funkar utmärkt! jaja, du får nog luska med eget mätinstrument eller ta hjälp av någon på plats. blir nog svårt annars |
|
|
Nja alltså om jag utför manövern "höger-vänster" på spaken och låter den stå där så går "tändningen" igång. Dvs instrumentpanelen ser ut precis som om jag vridit nyckeln till läge två. Kan inte du testa på din och se om du får samma fenomen? //Tobbe |
|
|
jag kan prova ikväll, bilen står inte här, 10mil bort :P om du använder blinkers så blir det "läge tändning" , helt enkelt. hör av mig ikväll! |
|
|
Ungefär så ja. Tack! det vore snällt om du ville kolla :) //Tobbe |
|
|
Tja! tyvärr blev det ingen som helst reaktion på min blinkersspak! reaktionen jag kan minnas på någon bmw, var som sagt min e21:a, 316 från -79 |
|
|
Ok, allt verkar funka som det ska i min bil iaf. Men idag skulle jag visa damen det lustiga fenomenet, då märkte jag att det var tvunget att gå en liten stund, typ en eller ett par sekunder mellan slagen för att åstakomma mitt fenomen :D Men men så länge allt verkar i sin ordning så är det ju inget bekymmer :) Tack för hjälpen! //Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.