|
|
|
|---|---|
| Vad ska man ha för packning mellan grenrör & turbo, och till WG:n?? | |
|
Har sett at en del har koppar, jag fick rådet bara monteringspasta. Länk www.reptil.nu |
|
| Monteringspasta, klarar den värmen som blir?? | |
|
Skulle inte åka med pasta, vill inte riskera att det lossnar bitar som kan ödelägga hela turbinhjulet... Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
Det har funkat bra för mej i c:a 50mil. Och då var det mest bara full gas hela tiden. Izze: Jag vet att hjulet snurrar fort, men massan är ju väldigt porös, tror du det är farligt altså? Länk www.reptil.nu |
|
| Massan är bara porös tills grenröret blivit varmt första gången, sen är den hård som keramik. | |
|
1: massen er PULVER om den løsner, selv etter oppvarming.. 2: massen forsvinner UT av grenrør, pga trykket i grenrøret.. ikke inn i turbo.. Tror ikke på at dette kan skade turbo.. Jeg har kjørt 30 mil, og så demontert igjen, å da så det bra ut.. ingen lekkasje enda iallefall.. En venn har kjørt 5000km på en 200TQ med kun monterings masse imellom grenrør-turbo, og WG.. Fungerer utmerket enda det.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Jag kör med orginalpackningar?..sen koppar mellan turbo å grenröret? varför krångla till det med massa pasta :) |
|
|
precis, jag kör med en användpackning mellan kollektor och turbo och sen monteringspasta..... Så hårt är de inte visst de blir hårt när de härdar av värme med det är så passt poröst blir som pulver... så kan inte tänka mig att turbinen i turbon tar skada om nån liten bit lossnar... allt är juh relativt beror juh på hur mycket passta du använder hehe :P men med tanke att avgasmotrycket på ett sämmre byggt grenrör lär vara lite hörgre än laddtrycket så tror jag snarare att den trycker skiten utåtfrån packningen och inte in i turbon... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Noen som vet hvor jag kan kjøpa universal pakningsmaterial som tåler temperaturen och trycket i ett grenrør? Ola-gut: Hvor kjøpte du din monteringspasta? |
|
|
Vi kör alltid med monteringspasta. Som dom flesta andra. Överlägset bäst |
|
|
Jeg kjøpte monteringspasta hos min lokale Esso bensin stasjon :D ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Jag använder kopparpasta, kanske vrickat men funkar för mig. MVH Topchop |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.