|
|
|
|---|---|
|
Är på gång att byta stötdämpare på min E-39 touring och undrar vad som behövs plockas bort i skuffen för att komma åt övre dämparfästen ? Anders | |
|
Jag skall faktiskt göra denna manöver på e-39:an ikväll... :-) Det du måste göra är att fälla ryggstödet i baksätet och då kommer du lätt åt den golvbiten som sitter mellan ryggstödet och den stora luckan som sitter över bla. reservhjulet. På denna lilla golvbit sitter två små plasttäckbrickor som du plockar bort med en liten skruvmejsel. Skruva sedan bort de två skruvarna och ta bort den lilla golvbiten, nu kommer du att se båda stötdämparfästena. /Fredrik |
|
|
Tackar för tipset! / Anders. |
|
|
Efter kvällens övning och uppfriskning av minnet: de två små plasttäckbrickorna sitter i botten på de två främsta lastöglorna, gick lättast att få bort mha. en lång och spetsig tång. Under dessa plasttäckbrickor sitter 2*2st insexskruvar. Man är även tvungen att ta bort en skruv med sexkantsskalle som sitter längst bak på den lilla golvbiten, man kommer åt den genom att ta bort den stora golvbiten. Stötdämparfästena sitter sedan under två svarta plåtar skruvade med tre vanliga kryssskruvar. Jag skyller på mitt guldfiskminne... :-) /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.