|
|
|
|---|---|
|
Sitter det en ren bas i framdörrarna? sitter diskanten och mellanregistret vid a-stolpen respektive fläktutblås, dörr. Jag skulle vilja byta ut bashögtalarna i dörrarna då originalen låter skit.Är det någon med erfarenhet av detta? Vad ska man välja? kom gärna med tips. Eftersom det är en touring jag har så sitter det högtalare i taket. Är dessa också bashögtalare? | |
|
Hej, jag har fått tipset att låta originalhögtalarna sitta kvar och istället skaffa en liten subbas i bagageutrymmet. Ska tydligen låta helt grymt. Eller i vart fall bra mycket bättre än originalsystemet. 3500 inkl. montering hos firman som är granne med BMW i Götet. /M Min bil: Länk |
|
Robsarve |
Det är inte fel med en sub, men den gör inget för att fixa den obefintliga midbasen eller den luddiga diskanten. Har du ett vanligt Buisnessystem kan du stoppa i ett 5,25" komponentsystem i dörren, har du proffessional är det lite jävligare, men det går om man har en duktig installatör. Läs gärna denna tråd Länk tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Okej! tack för alla fina tips, jag lutar nog ändå åt att byta ut originalhögtalarna till att börja med, man kan ju alltid komplettera med en bas annars. p.s- en kompis köpte bmw original subbas monterat från fabrik. den lät verkligen skitdåligt!!! Det är bättre bmw sysslar med det dom är riktigt bra på- att göra riktigt bra bilar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.