AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
517

Högtalarfunderingar E-39

Sitter det en ren bas i framdörrarna?
sitter diskanten och mellanregistret vid a-stolpen respektive fläktutblås, dörr.

Jag skulle vilja byta ut bashögtalarna i dörrarna då originalen låter skit.Är det någon med erfarenhet av detta? Vad ska man välja? kom gärna med tips.

Eftersom det är en touring jag har så sitter det högtalare i taket. Är dessa också bashögtalare?

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
jag har fått tipset att låta originalhögtalarna sitta kvar och istället skaffa en liten subbas i bagageutrymmet. Ska tydligen låta helt grymt. Eller i vart fall bra mycket bättre än originalsystemet.

3500 inkl. montering hos firman som är granne med BMW i Götet.

/M

Min bil:
Länk
Robsarve
Det är inte fel med en sub, men den gör inget för att fixa den obefintliga midbasen eller den luddiga diskanten.

Har du ett vanligt Buisnessystem kan du stoppa i ett 5,25" komponentsystem i dörren, har du proffessional är det lite jävligare, men det går om man har en duktig installatör.

Läs gärna denna tråd Länk

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Okej!
tack för alla fina tips, jag lutar nog ändå åt att byta ut originalhögtalarna till att börja med, man kan ju alltid komplettera med en bas annars.

p.s- en kompis köpte bmw original subbas monterat från fabrik. den lät verkligen skitdåligt!!!

Det är bättre bmw sysslar med det dom är riktigt bra på- att göra riktigt bra bilar!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.