AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
729

Sani-tuning Alu mittkons...

Undrar om de är någon som har erfarenhet av denna produkt
från sani-truning?

Länk

Är de seriösa grejer?
Blir de bra? o alla har väl inte samma utrustning? hur blir de då längst ner på konsolen? :)

// Pantzare
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det skiljer på Z3 efter faceliften och före, samt mellan M och icke M. Se till att köpa rätt modell.

Jag tror IHF är en stor förespråkare för Sanituning, kolla med honom om det är bra grejer.

/Caspar
Länk
känner inte till just dena produkt men jag har bara positiva erfarenheter från Sanituning. Kontakta Sasha Nikel där på sascha@sanituning.de så kommer han säkert förse dig med mer information och bilder.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Är oxå mycket nöjd med de grejor jag köpt av Sasha. Tror inte han har något skräp, en del prylar är BMW orginal.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
kan bara instäma med fredrik
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Jag har handlat från honom också. Fungerar mycket bra.
Enkelt att beställa och grejorna kom snabbt.

Hans
Hmm, det verkar intressant.

Är det besvärlig att byta ut ovan nämnda panel, växelspaksknopp och handtaget till handbromsen?

Undrar eftersom jag valt bort en massa Z3 Coupèer eftersom de har träinredning som enligt min smak är mindre snyggt.

/Martin
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Panelen är lite pysslig, egentligen inte så jättesvårt, men tidskrävande eftersom man måste ta loss hela mittkonsilen (ända bak till förvaringsfacket.... Jag skall lägga upp ett mektips när jag plockar ner den igen (i vinter någon gång... tar dock en del tid 30-60min skulle jag tro...

Växelspaksknoppen sliter Du rakt upp och trycker ner den nya. Tidsåtgång 10 sekunder.

Handbromshantaget har jag inte lyckats få loss.. Vette tusan hur det sitter. Skulle underlätta rejält när man skall ha ner panelen.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
handbromshandtaget sitter fast med instickskruvar. Men dem gömmer sig under lädret i handbromsdammasken. Den sitter fast i handtaget med buntband (!) från insidan. Dammasken är alltså vikt i kragen precis vid handtagets rot och åtdragen från insidan. Instickskruvarna sitter där under. man kan antigen ta i lite hårt i dammasken så att den glider av handtaget (som jag gjorde) eller om man är mindre våldsbenägen så lossar man den vid foten och sticket in handen med avbitartången underifrån för att klippa av buntbandet.

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack Tomas!! Bilen avställd??

/Caspar
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Caspar,
Trevlig hemsida! De projectorljus du skaffade var det
ProjectorZ™ DDE Lightning Plus?

Hans

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
xoa: Tack! Jovisst var det de.. Skall se om jag lyckas ställa av bilen snart så jag kan skruva dit dem också... Vill inte riskera att bli stående utan lampor om det går åt fanders..

/Caspar
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
F-n , plötsligt drabbat av ett exremt habegär! Blir till att beställa
så man kan skruva lite i vinter.

Hans
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det är bara att köpa. Leveransen tog 2 månader för mig, iofs ganska tidigt ute efter introduktionen

/Caspar
Caspar: ja, den är det nu. men den står ute på en P-plats med elstolpe än så länge (endast batteriladdning och motorvärmare på men ingen fläkt). flyttar in i vintergarage 1 december.
På tal om trådämnet. det blir lite sanituning grejer undervintern :-)

P.S Jag har otrolig vinterångest efter att ha blivit skjutsad i en M Roadster av Luis häromdagen. när kommer våren?????

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.