|
|
|
|---|---|
andha45 |
Hej! En tjeckisk firma under Länk jobbar med USA-import. Är det någon som känner till ngt alt. får några vibbar...? |
|
Det där verkar fruktansvärt suspekt! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Hmm... En Impreza STI, lätt akterskadad, för hundratusen? Undrar om det över huvud taget går att få den registrerad i Sverige... Bilarna de säljer är nog mest lämpade för trafik i Ukraina, Vitryssland och Moldavien... | |
andha45 |
Bilarna verkar stå i USA, eller vilket intryck får ni? |
| Bilarna står i USA. Verkar lite småsuspekt faktiskt. Är nog värt att kolla upp vilkoren ordentligt om man är sugen. | |
| Splitter ny 330i -04 med 0 km för 11800 dollar. Ja det är nog ganska skumt :) | |
|
enligt Chistopher i Sopranos so kostade en gammal z3a 17000$ så hur kan en ny 330i gå på endast 11800???? skumttttt ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
andha45 |
När jag skulle köpa en XC90 för ett år sen kollade jag på USA-marknaden. Det skulle kosta 4500 euro att registrera dem i Tyskland, brydde mig ej om att kolla om det var något annat men det var väl tull. Finns visst en firma i Rom också som annonserar ut jättebilliga bilar i USA. Vad kostar det mer än tull, moms, byta mätare, frakt? Det kan väl inte vara ngt speciellt. Har köpt bilar i flera länder... |
|
I sverige tillkommer 10% tull + 25% moms på inköpspriset + frakt + regbes + eventuella ombygnadtioner. Det blir snabbt dyrt. Tar du in via tyskland blir det något billigare men ändå ganska meckigt. Dock skulle man kanske kunna göra en bra deal på nya mustanger som kostar en bit under 200.000 i USA men företag i Sverige tar ut 350.000. |
|
andha45 |
Ombyggnationer är väl beroende på bil, men det kan väl inte vara så mkt på en vanlig bil? Speciellt inte en europeisk. Tidigare var ju EU-import fram till 92:or ung. tvungna att genomgå en större och dyrare reg.bes. |
| Brukar vara tvungen att bygga om ljus/lysanordningar. Jag vet inte hur mycket som behöver göras på en BMW. Men läsar men Johans dagbok om hans USA importerade X5a så verkar det inte vara speciellt mycket. | |
| Vart hittar jag "johans dagbok" | |
|
Kalle Hansen, exakt vari ligger det suspekta? /Simon |
|
|
Simon, Väldigt låga priser (för låga, eller rör det sig om uteslutande defekta fordon?). Auktioner. Bilar som ska skeppas och reggas hit och dit. Att det hela administreras från Tjeckien gör ju tyvärr inte att det framstår som mer seriöst anser jag... Magkänslan säger: UNDVIK denna typen av affärer. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| andha45: Annonserar firman från Rom ut bilar i usa kan jag förstå att de måste vara billiga. Import till Usa från annat land än Canada är mycket kostsamt, på min M5a skulle det som lägst vara $18000. | |
| Dollarn ligger nu under 7 kr det vore intressant att importera från USA faktiskt. Dock så kan det omöjligt bli så billigt som den här tjeckiska firman annonserar för. | |
|
Ah, trevlig firma som verkligen ger ett seriöst intryck :) Så här går det till: 1. Kunden ringer och vill ha t ex. en BMW X5. 2. "Huvudkontoret" ringer den "amerikanska kontakten" 3. Den "amerikanska kontakten" stjäl en X5 i USA, slipar ner chassinummret och lackar om den i lämplig färg osv. 4. Bilen transporteras till Europa där den den nya ägaren lyckligt tar emot ;) Skämt åsido, men det hade inte förvånat mig... MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.