AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
17.613

Utsätta sig för det värsta - frivilligt. Hjälp.

Sida 5 av 6
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Precis nu vill vi ha en fortsättning!!! :D

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Hittade denna tråd idag , låter riktigt roligt . Kanske ni gör ett klipp !

///MVH TONY
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Hej alla!

Vi har tyvärr inte haft tid att bege oss till vimpelhandlarna i norra Tyskland för inköp av ett stycke bilmardröm. Ännu. Som så ofta kommer värdsliga ting ivägen för skojiga bilplaner. Men - som det nu ser ut kan det istället bli under sommaren. Garanterar att hålla er uppdaterade!

Under vintern har jag dock tjuvstartat genom att köpa en tveksam och tokbillig E36'a av en bakgårdshandlare i Vallentuna. Detta var i december, och bilen tar mig fortfarande fram och tillbaka till jobbet. Så - det finns ju faktiskt hopp, kanske även för en toksänkt, manuell 730i med svartlackade fälgar. :)

Under de senaste månaderna har man ju också gått och blivit nyfiken på vad det är för vrak till E39 man får för under EUR5000. :)
En sak till ni måste tänka på, den bör vara chiptrimmad, och det ska lämpligtvis stå med på FBZ. Detta för att man brukar inte få regga in en chippad bil i Sverige vid import.:P;)
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
haha det ultimata objektet: Länk
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
don-salvatore87: Fin läderklädsel :P
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Länk

BMW 730 E 38 Klima/ Schiebed, Limousine
EUR 4.749

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Länk

BMW 750 Individual 5,4 V 12
EUR 4.900

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Intressantast vore om ni fick tag på ett hyffsat snyggt lik och rekonda den till "nyskick" enligt konstens alla regler. Skaffa falsk dokumentation och sätt ut en annons på blocket och kolla respons. Kola hur lätt det är att lura folk och skriv om det...

Annars så röstar jag på en sinnesjuk BMW individualbil med full Reperbahn fahrwerk paket!!!
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Vi ska göra allt för att fiffla med mätaren. Och skaffa falsk servicebok. Und zo weiter. Givetvis blir det en blocketannons sedan - men där allt fiffel står prydligt listat!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Haha, tänk er när bilen 3-4 ägare senare säljs som en fullservad pärla och spekulanterna ringer dig för att "höra lite om bilen" och du drar av storyn och bjuder på en länk till denna tråd.....
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Nu blev det ju ett moraliskt dilemma... Man tar in ett fuffensvrak, fifflar med allt som någonsin går att fiffla med. Är helärlig vid försäljning - ser fram emot att skriva den annonsen. Sedan, precis som tidigare nämnt säljs bilen vidare. Och vidare. Och vidare. Till slut råkar någon stackare köpa bilen i tron att fifflet är sanning. Gör detta mig till en liten, men ack ändå existerande, del av importfifflarna? Hmm... Kanske skulle man bränna in de tillfifflade åtgärderna på allehanda platser i bilen? Ha den under ständig bevakning och direkt ringa eventuella na ägare?

Nej, det vettigaste är nog att köpa den, fiffla den och sedan köra den tills den självdör och skrotas.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
erc, jag röstar på det sistnämnda. Ni får ju inte köpa en 7-serie
som är nyare än -89 till -91, det är där dom främsta vraken finns
gissar jag..

/Johan
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
erc: Det sistnämnda låter vettigast men varför fiffla med mätaren om du ändå skall köra den tills den rasar? Då är det väl bättre att importera en ärlig 35 000 milare. Ha den sedan som bruksbil och som "referens" vid ev. besök hos handlare med en nyimporterad 750i -88 med 12 000 mil och full servicebok till salu.

/Rickard
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Anledningen till att fiffla är helt enkelt att lära sig mer om skumraskmetoderna - för att sedan kunna använda kunskapen för att undvika egna framtida misstag (och kunna hjälpa andra). Jag tror många här skulle uppskatta att mätarfifflet för 100EUR på ett lusigt garage i utkanten av Hamburg dokumenteras.

Lära sig bovars metoder på bovars vis liksom.

Ser fram emot juli månad och semesterperioden!

Drömmer om dåligt lagad, krockskadad, sänkt knarkkurir-BMW 7xxi som förvandlas till den där bilen som bara ägts av en pedant tysk läkare. :)
Visa användare
834
don-salvatore87
Det ultimata objektet skulle väl vara en riktigt billig E38?

t ex en 730 1994 med "12000" mil på mätaren och sunkig inredning, smutsigt bagageutrymme med lösa inredningsdetaljer och en knackande motor, läderklädseln glänsen och är rynkig, tv-skärmen glappar och Serviceboken är tryckt 2001. Rostiga bakskärmar och rost under bilen, små 15' däck med navkapslar från biltema - det ultimata objektet
Visa användare
834
don-salvatore87
Här har vi ett intressant objekt:
Länk

eller

Länk

eller denna 750IL med automatlådeproblem:
Länk

HAHAHA det ultimata objektet: Länk

haha däcken ligger i baksätet
Visa användare
834
don-salvatore87
100% backad: Länk
Ska bli väldigt intressant att följa denna tråd.
Jag röstar på en sunkig e32 eller e38.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
don-salvatore,

Den första verkar ju helt ok, för att inte säga fin. Att dom sen kostar 40-45kkr beror nog på att ytterst få vill äga en gammal lyxkryssare i Tyskland. Jag tror det finns betydligt mer nedgångna och lätt stylade bilar till "rätt kurs".

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.