AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
17.612

Utsätta sig för det värsta - frivilligt. Hjälp.

Sida 4 av 6
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Något med BMW anknytning vore ju rätt på denna sida.
be autopower lägga upp en länk till repotaget om importen
som ett varnade exempel hur "illa" det kan gå.

Jag röstar för en Panzergrau 750IL från åttiotalet med all möjlig utrustning +
lite till. Se till att bilen har så många blandade tidigare ägareförhållanden
som möjligt. Gärna någon som kryssat mellan München och Malaga
varje dag med olika förare de första 10 levnadsåren.

Vid service "återanvänder" ni självklart oljan inkl. filspån
ni tappat ur era bruksbilar då dessa servats
och pytsar i 750:n. Man måste ju tänka på miljön.

Lycka till med "Dunderklumpen"

Leffo
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Nu börjar faktiskt våren närma sig och projektet likaså. Tror oss hittat ytterligare en intressant twist - självklart ska vi försöka få mätarställningen justerad i samband med köpet/importen också!

Som det ser ut nu lutar det år en 7-serie E32, inte nödvändigtvis en 750iL, men det vore ju skojigast. Skulle falla pladask för en vit 730i med en påstådd ägare (självklart läkare) och 9800 mil... Står det en ruggig 928 i något hörn hos en skön vimpelhandlare slår vi också gärna till.

Ett plus vore att bilen urprungligen sålts i annat land, gärna Italien. Vi vill ju gärna få strul med ursprungspapper och fel utrustningsnivåer.

Vi kommer att flyga till Frankfurt (Hahn, med Ryan Air) och försöka hitta en himla massa objekt i området på mobile.de i förväg.

Allt kommer att dokumenteras - var så säkra!
Verkar vara ett helql sätt att spendera tid/bränna pengar på!

/Simon
Vet inte om det är jag som har en pervers böjelse för udda bilar men nästan alla objekt som nämnts i denna tråd tilltalar mig på ett eller annat sätt. BMW 750, Jaguar XJ12, Maserati Biturbo, Citroën SM, Lotus Esprit, Porsche 928... Alla är fantastiska.

Mitt förslag på problembil är Volvo 760 GLE -83. Snacka om att åka över ån efter vatten. Dra till det forna östtyskland och leta i de områden som under det tidiga 80-talet betraktades som exklusiva. Där kan de hittas... En korrekt 760 GLE med den legendariska PRV-sexan. Givetvis skall lacken vara ljusgrön metallic och inredningen beige plysch.
er
375
erc
218i Active Tourer -16
760GLE eller någon prestigefransos (Renault 25, Citroën CX, Peugeot 604) kan vi ju ta med om vi hittar någon för en femhundring... :) Samma sak gäller eventuella Alfa Romeo 90... Usch - saker HAR blivit bättre med tiden. Många icke-premiummärken har försäkt länge innan de lyckats ta sig upp ur träsket.

Nej - tyskt får det allt bli. Hade man inte varit fånigt insöad på BMW skulle det duga med en misshandlad Audi V8, rutten Audi Coupé (de är ju för underbara med den militärgröna inredningen!) eller en lagom säckig S-klasse, gärna en vit 380SEC med löst sittande kjolpaket.
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Underbara objekt... Ska bli enormt kul! Drömmer mig iväg till följande skumma fordon:

Vit BMW 750iL: Länk
Racepreparerad Audi V8: Länk
Superärlig BMW 750i: Länk
MB 500SE, 252hk med navkapslar: Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det låter ju underbart detta! Fy fan vad skoj...
bjoerck,

såg Eric Honneckers gamla 760 från 88 på ebay för ett år sedan...de ville ha typ 4-5000 Euro för den, dyrt!

Erc,
hur går det med planerna?

/Simon
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
simon

Undrar vad Honni tänkte när han fick sin nya fina bil...

"Den här ska jag ha i många år till"

Efter murens fall sålde tyskarna ut en hel drös förlängda Volvo 264 GL som DDR köpte i slutet av 70-talet. Vill minnas att man kunde få dem billigt.
Har projektet framskridigt något mer? *nyfiken*
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ja, berätta!
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ja, Vi spricker av nyfikenhet!!

Leffo
DJ
29
DJ Power
Snart en 318i Cab-91
XC70 D5-08 tvångsbil
MB A 170CDI -99
Ni flyger med Gexc eller german vings till Dortmund eller Köln.
Där bor det hur många skumma småhandlare som helst. Festa vrak står det på varenda ställe med mycket vimplar. Jag kommer att leta efter er framfart på webben eller läggut det på denna sida vetja.

(O)lycka till

lämpliga objekt??
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

hehe, första länken: "in teilen zu verkaufen" =)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det ni ska göra är väl inte så unikt, det åker ned svenskar varje vecka och köper billiga gamla rishögar som de sedan registrerar här och åker runt i varje dag utan att serva, sen annonserar de dem på Blocket för hutlöst pris.
Nej, köp en riktig risig E32 750iL med massor av problem, ta hem och totalrenovera med bara originaldelar så den ser ut och går som när den lämnade fabriken, DET vore något unikt.

-M5 E34 Limousine register Länk
HD91,

det du föreslår låter kostsamt dock...:)

/Simon
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Haha, hur har jag kunnat missa denna tråd!

Köp en 750, är den inte tillräckligt nära gatan så får ni köpa bärs tills den säckar. Gärna med läckande EDC, öppen taklucka som tyvärr inte går att stänga.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har ni åkt iväg för o köpa bilen nu eller? Vad händer?
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Helst ska automatlådan slira så att man måste varva 7000 för att komma iväg, blåryka och så ska den var inrökt av en stor zigernar-släkt :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.