|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Glöm inte att trycka Print Screen på mobile-annonserna som ni bestämmer er för att åka och kolla på!! En viktig del i projektets dokumentation! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Med risk att punktera förhoppningarna och tålamodet måste jag avslöja att projektet går av stapeln till våren (mars-april någonstans). Två anledningar: Ledigheter och det faktum att man inte frivilligt försätter sig i en situation med ett vrak i kombinationen minus 20 grader... :) Vad vi nu gör är själva rekogniceringen. När det gäller de faktiska objekten är det väl tidigt - men typen av objekt är som sagt fastställt. |
|
|
Haha, detta är ju ett klassiskt samtalsämne som alltid intresserat mig :) Är ni bara intresserade av skitbilar som en gång varit top-of-the-line eller vill ni mer ha flipperspel-bilen som man aldrig vet om den orsakar total ekonomisk ruin? Det finns fyra klassiska exempel när vi snackar sådant här: Jaguar XJS V12, står mer på verkstaden än hemma :P BMW 750iA upp till 1990-års modell Maserati's åttiotalsmodeller, billiga och tuffa... men skithögar. Samt allas vår vidriga älskling Porsche 928, huuuuu! I övrigt kan jag om ni vill ni vara riktiga gamblers även tipsa om en Range Rover eller Jaguar XJ6 av sent åttiotal :) Alfa Romeo 164 är en annan livsfarlig skithög, eller varför inte totalfloppen Audi V8? Äldre Lotus Esprit skall också vara farliga För dem av oss som går in och sätter allt på ett nummer när vi spelar roulette har vi även en halvrisig Ferrari 400i... då snackar vi äventyr :D Lycka till ;) E38B12 |
|
|
Nu känner jag att jag måste gå in och försvara den engelska bilhedern! Inte är väl en XJS V12 ett under av driftsäkerhet men att den skulle platsa i skitbilstoppen som E38B12 säger vill jag inte hålla med om! Skämt och sido så är kvaliten på det mesta runt omkring såsom dörrlås, elfönster, AC mm ganska kass men det gäller inte själva motorn. Det är en slitstark rejäl sak på 5.4 liter med manuella gasspjäll och bara enklaste sortens insprutning. Den varvar gärna upp mot rödmärket vid 6500 och har ett härligt bottenvrid, så det så! Austin allegro där har ni en riktig engelsk skitbil MVH/Dan 523-00 |
|
|
danl, Farsan hade en XJS V12 när jag var yngre, var dumma nog att köpa den ny :) Motorn var det som du säger aldrig problem med, men usch för allt det andra, ACn pajade efter 2 månader i stekande sommarvärme, elektroniken levde ett eget liv, ena fönsterhissen gick åt pipan rätt fort osv. osv. Motorerna är som du säger oftast inte problemet på brittiska bilar... t ex. Rovers gamla V8 är ju tvärtom känd som en av världens kanske mest slitstarka motorer. Det är resten av skräpet och den "hantverksmässiga" byggkvaliteten som förstör för britterna. Så vanliga är de inte, du kanske har vår gamla bil? :) MVH, E38B12 |
|
|
Absolut 750:an ;) F-n resten av vagnarna känns som skottsäkra objekt,kan väl aldrig vara riskfyllt med dem ;)))) Mvh Janne. |
|
|
Även om en E32'a (helst då 750) lockar mest så föll jag faktiskt för två av förslagen. En Maserati i riktigt otäckt skick eller den rysliga Audi V8 (i samma skick som lämplig E32's...). Maserati... det låter allt det. Hmm... |
|
|
Aston Martin Lagonda måste väl ändå vara den ultimata flipperspelsbilen? Fast då snackar vi ganska mycket mer pengar... /Micke |
|
|
Tja...snackar vi annat än BMW's så borde ju en tidig halvsunkig Porsche 928:a med tvivelaktig mätarställning vara ett fullgott alternativ också :) Mvh Janne. |
|
|
Micke, Haha, tänkte faktiskt på Lagondan när jag drack morgonkaffet, man kan hitta dem för under 200tkr nuförtiden. Kan knappast tänka mig ett tuffare rymdskepp, motorn är ju Astons gamla underbara V8, en av världens mest klassiska motorer, i grund och botten samma snurra från 1969 till 2000. Synd att LED-instrumenteringen och all elektronik alltid spökar. Just Lagonden tycks vara fruktansvärt behäftad med diverse elektronikproblem, något som de andra gamla V8orna slipper. Personligen är jag EXTREMT svag för denna modell, torde vara tidernas mest absurda lyxbil, det är just det som tilltalar mig (och oljesheikerna) :) Kul anekdot förresten; när första bilen skulle levereras till en brittisk aristokrat efter många förseningar och prishöjningar fick bilen rullas upp på hans uppfart då den vägrade starta pga. elfel. Allt inför den förväntansfulla dagspressen :) MVH, E38B12 |
|
|
Maserati med BiTurbo från 80-talet torde vara den absolut sämsta bilen man kan köpa. Bra alternativ om ingen lämplig E32 finns när det blir dags. Aston Martin är alldeles för seriöst. Audi V8 är bara tråkig. Teknikens Värld importerade en Rolls Royce med likbilsdoft från england. Ska bli spännande att följa deras vedermödor med den fantastiska Rollsen inköpt för 41 000:-! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
jösses Kalle, du har rätt, hur kunde jag glömma biTurbon, polarens farsa hade en sådan i början på 90-talet, den var visst inte i drift så ofta minns jag... /Johan |
|
|
Aston Martin Lagonda är kul, stor, slö och urflippad. Fast jag skulle vilja ha prototypen med talande färddator! Om ni skall köpa Bi-Turbo så köp före -91, sedan blev det visst bil av Maseratin... Går som ett as när det väl rullar... ljudet från Bi-Turbo V6an är något av det bästa i bilvärlden... Diverse Citroën modeller kan väl vara något? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Gillar annars Shamal, där har ni en riktigt läcker Maserati. Men någon Bi-Turbo, 224, 222, 228 eller liknande skräp från sent åttiotal hade varit "spännande" :D MVH, E38B12 |
|
| En tidig Vovlo 480 turbo, kanske? | |
|
480 är ju så kass att den får väl inte vad med och tävla? Den skulle ju få de andra liken att likna nya bilar... Automat är bekvämt |
|
|
Varför inte femton orange DAF 66 och se vilken som tål mest misshandel (bara en sån sak att kunna backa ifrån vilken annan bil som helst)? Skoda Rapid Coupé, sport från öst? Valfri Wartburg, Trabant, Volga? Nackdelen med öst bilar är att den mekaniska slitstyrkan oftast är alldeles för hög... Volkswagen K70, beviset på att VW kan göra sopor av ett bra utgångsmaterial (NSU RO80). Någon trevlig Simca, Chrysler på franska. Eller kanske en Matra? Ford Probe (Kilformad Mazda 626, fast med amerikansk byggkvalitet)? Opel Senator (Omega med träpaneler)? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| En Talbot Matra vore ju enormt udda. Ett mycket, mycket tidigt försök till cross-over-modell. Inte HELT olik Audi Allroad och Volvo XC70... :) | |
|
Varför inte en Mitsubishi Sigma, riktigt snygg i mina ögon. /Simon |
|
|
Simon, En Sigma är väl tämligen driftsäker och robust maskinellt? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.