|
|
|
|---|---|
|
Jag har letat här på forumet men inte hittat något svar på hur "bra" en Sony eller Alpine växlare fungerar ihop med en originalstereo. Det jag undrar är om man kan byta album/mappar eller om det bara går att stega sig fram låt för låt? Dessutom undrar jag om random-funktionen funkar i en sån växlare? Går det t ex att spela alla låtarna på en skiva slumpmässigt? Går det att slumpa från alla skivorna? Att det inte går att få fram information om låten/albumet i displayen har jag sett men det är mindre viktigt. Däremot vore det bra om funktionerna ovan finns. Jag har för mig att jag sett en "mekarsida" där någon har fått fram info i displayen men jag minns inte var jag sett det. Någon annan som vet var? Eller hur man eventuellt kan göra? / Anders | |
|
Är det MP3 i bilen du är ute efter så skulle jag personligen rekommendera en iPod och en ice>link - det är vad jag kommer köpa så fort nya versionen av ice>link kommer ut. Den klarar - styrning av iPoden från rattkontroller - full ID3v2 tag support (låtnamn, artist, albumart mm) Det ryktas även att den kommer tillåta full browsing osv av iPoden men det är inte bekräftat ännu. Mer om Dension ice>link finns på - HQ Länk - USA Länk diskussion om nya versionen finns på - Länk och iPod behöver ju ingen introduktion, eller hur? =) Stora fördelen är ju att du kan ta med dig mp3orna ut ur bilen... /bfg |
|
|
Hej, och tack för svaret. Det fina med växlare är ju att den inte syns. Men det borde gå att gömma undan en ev iPod också. Däremot undrar jag om det går att fixa full browsing. Vilka knappar skulle man använda till det? Det kanske kräver att man har navi/tv? Hur som helst är det ett väldigt intressant alternativ. Jag tackar för tipset. Bara en sån sak att slippa bränna skivor. Det är likadant varje gång vi ska iväg på lite längre tur. Jag blir sittandes framför datorn och bränner ett knippe skivor. Jag är så trött på det. Det ska bli kul att se hur ice<link funkar när den kommer ut och hur mycket den kommer att kosta. / Anders BMW six appeal |
|
|
Jag undrar fortfarande om någon som använder Sony eller Alpine mp3-växlare kan beskriva hur de funkar ihop med original-stereon. Går det att hoppa mellan mappar/album. Funkar randomspelning? Hur funkar den i så fall? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Lite sent svar, men ändå...jag har en Alpine CHA-S634 MP3-spelare som funkar mycket bra tillsammans med originalstereon. Nej, det går inte att bläddra mellan mapparna (jag har inte lyckats) och random-funktionen gäller på den aktuella skivan, inte samtliga skivor alltså...vilket är iofs bra i och med att det tar 5-6 sek att byta skiva...skulle nog vara rätt jobbigt i längden. Annars funkar det problemfritt och är helt klart värt pengarna...bättre än att betala 5.500:- för en original växlare från BMW som INTE klarar MP3! Maila gärna om du har fler frågor! |
|
|
Alen R Tack för infon. Nu har jag redan skaffat en ice>Link Plus och en iPod mini istället. Fördelen med det är i första hand att jag slipper bränna skivor. Jag har tröttnat på alla skivor som ligger och skräpar överallt. Men det är bra att veta att det fungerar bra om det här skulle gå åt skogen. Vilket jag iofs inte tror. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.